Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Brunnstorps Gård, trädgårdscafé....

Av Malin wiper - 31 juli 2013 08:00

 

      

Här kommer ett tips på ett fint sommarcafé dit vi varit några gånger genom åren. Det ligger norr om Huskvarna på vägen mot Gisebo, Gränna. Det ligger vackert upp mot berget med utsikt mot Vättern och E4 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på en sida för att läsa om Brunnstorps gårds historia. Klicka här för att komma in på cafékartan för att läsa recensioner. Klicka här för att se deras öppettider. 

 

   

Det är så otroligt vackert där både när man tar sig upp mot gården och dess café, och dess vackra trädgård som är långsträckt med massor av fina sittplatser och stugor.    

 

 

Här går man upp till gårdarna och cafét.      

 

Det finns sittplatser lite överallt på området    

 

    

       

  

Jag har haft lite sämre matlust i denna värme så jag har ätit glass några gånger fast jag inte skulle. Den var i alla fall jättegod. 



 

 

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

31 juli 2013 08:40

I gräset ovanför parkeringen hade vi picknick på sambons födelsedag för några veckor sedan. Mysigt men jobbigt för ryggen att sitta på en filt när det sluttade.
Så jag har inte sett själva husen och det. Får väl bli nästa år.

Malin wiper

31 juli 2013 15:31

Vad härligt att ni höll till där men som du säger så är det inte lätt när det sluttar så.

Jag tycker verkligen ni skall besöka gården och cafét nästa år. Vad kul när du tittar in, det glädjer mig mycket.

Ha en skön kväll
kramar

 
Helga

Helga

31 juli 2013 15:46

Vilket trevligt ställe! Hoppas ni har det bra såhär i sommaren.

Jag är snart igång med full fart igen i bloggen men det har varit mkt med dotterns flytt på sistone. Du kan läsa om det i min logg idag om du vill... kram!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 juli 2013 16:26

Det är verkligen mysigt. Vi har det toppen. Förstår att du haft mycket omkring dig och ibland måste man ta en bloggpaus. Jag har själv haft bloggvila i flera dagar innan jag nu satt igång igen.

Då skall jag gå in och kolla

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards