Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Radhuni Indisk Restaurang!

Av Malin wiper - 17 juli 2013 11:30

       


Jag blev så rastlös i går så jag sa till min man att vi åker in till Jönköping och äter god Indisk buffé hos Radhuni Indisk restaurang. Jag hade dessutom glömt att ta upp mat ur frysen...  Min man vet nog inte vad ordet nej betyder...  Han är med på alla mina upptåg...  och vet att jag ofta måste bestämma allt i sista minuten på grund av min hälsa.


Vi kände inte igen oss riktigt så jag trodde det var ny ägare. Blev lättad när den glade killen bakom baren sa att det är samma ägare men dom har gjort om lite därinne. Det såg så häftigt och snyggt ut med baren. Killen sa att dom inte är klara än utan det skall bli belysning under bartaket.  


     

Här ser man bartaket som sen skall bli upplyst.

 

    


      


Jag kände inte heller igen tapeten som var jättesnygg och nåt slags tegel under. Vi kom in rätt sent men det kom en strid ström av folk ändå. En del tar take away av den goda vällagade maten. Hade vi bott i Jönköping så hade vi nog gått dit titt som tätt och köpt hem lunchmat.

    


När den gamla disken försvann så fick ett bord plats vid fönstret och där satt vi oss.


  


Jag fotade min mans tallrik för han vräker alltid på så mycket när vi är ute och äter....  min favorit på buffén är Tandoori chicken


   


Här ser ni två av rätterna och den ena är Tandoori chicken. Det var flera kycklingrätter av olika sorter och flera vegetariska med bönor av många de slag. Det är så rent och fräscht på och runt buffébordet. Indisk mat är väldigt välgörande för magen och även jättegott. Allt har kommit i fel ordning i detta inlägg men jag låter det vara så...    


    


Dom hade även flyttat upp buffédisken en trappa upp och det passade jättebra

 

  



        


Klicka på bilderna så blir dom större. På mittenbilden ser man nåt slags chips som jag tyckte var supergott, dom hade en liten smak av citron om jag inte tar fel

 

 


 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

19 juli 2013 08:05

Jag har inte ätit indisk mat så många gånger men minns att det var kryddigt och gott! Nan-bröd tycker jag om ... Vi har mest ätit thailändskt när det ska vara nåt annat än vår egen mat.

Trevligt ställe och du har tur som har en man som ställer upp på "dina upptåg". Jag tror det är vi kvinnor som behöver lite extra piff i vardagen ibland. Just att slippa laga mat t.ex

Ha en fin helg. Vi avslutar här och lastning blir på söndag morgon. Kram på er!

Malin wiper

19 juli 2013 09:04

Indisk mat är verkligen god och välgörande. Gillar också Nan-bröd och Thailändsk mat är god också.

Jag har sån tur så jag har en man som älskar att laga mat men jag vill ändå stå vid grytorna ibland och sen kan man ju fixa till nåt ihop i köket också.

Ha en fin helg själva och sköt om er. Ni har ju fullt upp nu

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards