Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Headphones, IKEA, second hand och lite gott att äta....

Av Malin wiper - 12 juli 2013 07:30

    

    

Här står Barbro och jag och spexar på en av köksavdelningarna på IKEA. Barbro följde med oss i går också när vi åkte till A6 köpcenter i Jönköping för att byta dom trådlösa hörlurarna jag köpte i onsdags till såna med kabel. Vi hade tänkt åka hem direkt sen men jag piggnade till när jag tagit en avslappnande tablett för nacken. Barbro bjöd oss på mat sen på IKEA restaurangen...   Hon tog gravad lax, min man tog laxlasagne och jag tog köttbullar med potatismos.  Det var så behagligt både på IKEA och A6 eftersom det inte var så mycket folk. Antar att dom flesta var på badstranden. 

 

     

Jag bytte dom andra lurarna till dessa som är "Sony" MDR-ZX600. Dom fanns i både svart och vitt men jag valde vita. Det var toppenljud i dom och man kan höja ljudet hur mycket man vill.   

 

     

Jag köpte även en skarvsladd så jag kan använda dom när jag gör min enérgidans... . Barbro handlade glödlampor till sin nya kökslampa som hon handlade i går på Ekohallen.  

 

     

Erikshjälpens second hand var öppen i dag så vi åkte även dit. Detta är en designvåg, men det såg man inte förrens man kollade närmare.    

 

     

Dom hade dessa två gamla symaskiner till försäljning. Den till vänster tycker jag var lite för dyr.   

 

     

Detta hörnskåp hade både min man och jag velat köpa för det var så annorlunda och tidlöst. Det kostade bara drygt 200 kr men vi har ingenstans att ställa det. Det går ju att putsa upp och måla i en läcker färg också om man vill.  

 

     

Detta är inte min stil men för dom som gillar detta och har möblemang som passar till så blir det nog snyggt. Det kostade 950 kr  

 

   

En gammal termos som dom ville ha 50 kr för. Den var helt ren och oförstörd inuti. 

 

     

När jag ser en sån här gammal tvättbräda så tänker jag alltid på en artist som jag såg i slutet av 70-talet på ett bluesställe. Bandet heter Buckwheat Zydeco och där ingår spel på en slags tvättbräda. 

 

Här ett klipp med Buckwheat Zydeco. Dom spelar fransk blues. Jag har naturligtvis deras autografer och bilder på dom. Klicka här för att läsa om honom och bandet. Klicka här för att läsa mer  

 

     

Detta är en designerstol av Carl Malmsten. Dom vill ha 5.900 för 6 stolar. Carl Malmsten föddes 1888 i Stockholm och dog 1972 på Öland, begravd på Vickleby kyrkogård. Han var en svensk inredningsarkitekt, möbelarkitekt och professor. Klicka här för att se lite av hans möbler.   

 

     

Efter ett tag var vi kaffesugna så vi gick in till ett Café på A6 som heter "Espresso house". Till kaffet tog vi varsin god surdegssmörgås. Här håller Barbro upp sin som var en kalkonsmörgås 

  

 

I dag blir det inget ut och åka, det blir en promenad och sen fixa lite hemma som jag borde ha gjort för länge sen. Det är alldeles lagomt varmt ute och skönt att det blåser lite så man får lite svalka. 

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards