Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Sam hjälp i Huskvarna....

Av Malin wiper - 1 juli 2013 14:00

  

Detta är ett nytt parkeringshus på östra sidan vid Vätterns strand (Jönköping) där dom byggt för sjön med en massa höghus. Dom har i alla fall gjort nåt roligt med fasaden på parkeringshuset. En bild av en gammal del i Jönköping, det har dom gjort genom att göra hål i en vitmålad och gråmålad plåtvägg. När man kommer nära så ser man inte bilden lika tydligt som på håll på grund av den tekniken.


  

Sam hjälp såg vi denna byrå som vi hade köpt om den inte redan var såld. En vit stor hög byrå vi har i sovrummet blev så skadad när vi flyttade så vi måste byta ut den och en sån här gedigen helt igenom i trä och lagomt utsirad faller oss i smaken. Den ville dom ha endast 300 kr för.



Detta antar jag är ett skrivbord eller också har det använts som sminkbord. Klicka här för att se en rolig spegel. 

 

    

Min man köpte denna fina hurts för endast 35 kr. Den är till för att sätta in datadelen, det är hjul under så man kan dra den som man vill. Att det är en låda överst är inte dumt alls. Min man har lite rörigt just nu och skall snygga till på sitt kontor. Han måste ha ett nytt databord och även dölja alla sladdar med plaströr. Vi har inte fått ordning på allt än trots att vi nu bott här över ett år. Vi har inte än fått upp allt vi vill på väggarna. Jag vill att vi skall ha en sån där stor häftig ram där massor av lite större foton på familj och släkt får plats.


    

När jag såg dessa koppar som går att använda både till te och kaffe så visste jag att dom var av hög kvalitet. Har sett dom förr på Cervera eller nån annan sån butik. Här kunde man köpa 4 st för 10 kr/st. Vi köpte kopparna och kollade sen på nätet. Där såldes dom på ebay för 240 kr/st. Tyvärr så hade min man lagt påsen så illa i baksätet så när han sen öppnade bildörren så åkte påsen ner på marken och en av kopparna gick sönder...  Fast det är ju bara prylar och liknande har hänt mig själv många gånger. Förr sa dom "En olycka händer så lätt, sätt på salvekvick". Kaffekopp med fat i serien kostar på ebay lite under 200 kr/st



Kan verkligen detta stämma eller är det ett skämt?. Finns det verkligen klisterfritt plåster?. Tycker det ser lite tjockt ut...    . Jag har för mig att det finns självhäftande bandage 

 

  

   

Så här står det under kopparna.  Klicka här för att se lite av tillbehören till detta porslin från Form Marienbad. En tallrik kostar 20 euro/st = 200 kr  


  

Jag hittade denna porslinsburk för endast 20 kr, antar att det är en sockerskål, och känns lite 60-talet, jag skall behålla den själv som prydnad, ev gör jag en nåldyna i locket. På denna står det Melitta 2022, jag har sökt på nätet men hittar den inte.


  

Jag hittade även denna kaffekopp för 10 kr som jag skall göra nåldyna av. Jag har letat på nätet efter porslinet och nu hittat hela kaffeservisen på en bild. Klicka här för att komma in och se. Nu har jag hittat ytterligare en sida och där ser man att kaffekoppen kostar 150 kr. Klicka här för att komma in på sidan. Jag som har köpt den för 10 kr...  gjorde ett fynd. 

 

   

Så här står det under den koppen. 


  

Hittade även denna (Bavaria, Thomas) för samma pris som också blir nåldyna.  Min vän och granne Barbro skulle ha tittat in i dag men jag blev fördröjd av en sak som hände så hon kommer på onsdag istället.   

  

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg ang Kim Anderson som jag skrev häromdan, han har  bokrelease På sin bok "Felbehandlad, ung man i sina bästa år" 18-20 i Magnisastugan. Om jag orkar så skall jag försöka ta mig dit en liten stund för att fota och köpa en bok. Annars får min man ta hand om det för han skall hjälpa till inför kvällen. 

  

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

2 juli 2013 07:42

Det är verkligen kul att se vad du har varit och fyndat! Ett är säkert och det är att jag ska på Samhjälp när vi flyttat ner! Det är ju kul om det är så fina saker till så bra priser!

Ha en härlig dag! Här regnar det ...
Kramar

Malin wiper

2 juli 2013 08:24

Ja du ibland gör man fynd. Vi har hittat massor av fynd där. Hoppas vi kan gå dit tillsammans nån gång

Ha en fin dag
Här blir det nog regn också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards