Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Kulturskolans Vårkonsert och lite annat kulturellt.....

Av Malin wiper - 10 april 2013 13:00

      


Då var det dags för en liten  "Anslagstavla" igen.


  

  

Kulturskolan kommer att ha en vårkonsert i Vaggeryd torsdag 25 april 18,00 i Multihallen- Fenix Kulturcentrum. 



   


Vår Café anordnas i Multihallen Fenix Kunskapscenter i Vaggeryd torsdag 11 april 19.00 Vi skall promenera till biblioteket i dag för att kolla om det finns några biljetter kvar till detta evenemang eller om man bara kan komma dit. Nu har jag hittat tillbaka till stället där jag såg denna affisch och det kostar 50 kr/person och man kan boka plats i förväg så det kan redan vara för sent men jag skall ändå kolla upp detta.  



  

  

Denna Svenska film "Små citroner gula" visas på Folkets Hus bio i Vaggeryd söndagen 14 april 18.00 Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen som dom gett en 3:a i betyg. 

 

 

     

Det anordnas en loppis 27:e april på Syntema Vaggeryd. Klicka här för att komma in på deras hemsida.  

 

  

  

Hemsöborna visas på Skillingehus i Skillingaryd söndagen den 14 april 19.00 Inträdet är 200 kr.  Klicka här för att komma in på 123 Schtunk och läsa om föreställningen som skall vara lite annorlunda.


   



Emeli Sande med låten "Clown".  Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1987 i Alford. Aberdeenshire, Skottland, och är en skotsk sångerska och låtskrivare. Jag gillar både låten och hennes röst.  



 


Denna film skall tydligen vara en höjdare. Klicka här för att läsa om den på MovieZine där den fått en femma i betyg, alltså full pott. Den kommer jag att gå och hyra så fort jag kan.  

 



 

 
 
ansepanse

ansepanse

10 april 2013 18:56

det var många evenemang det :) ska du gå på alla?
en trevlig kväll till dig
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

11 april 2013 08:18

Jag kommer inte att gå på alla men en del av dom.

Ha en skön dag
kramar

 
Sirpa

Sirpa

11 april 2013 01:53

Hej Malin! Från den tavlan hade jag valt filmen och loppisen:)
Önskar dig en fin torsdag!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

11 april 2013 08:17

Ja du man får ta ut det man är intresserad av. Filmen kommer vi nog att gå på och även loppisen.

Ha en fin torsdag själv
kramar

 
Helga

Helga

11 april 2013 09:16

Det var verkligt mycket roligt på gång. Filmen "små citroner gula" skulle jag vilja se. Jag har läst boken.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2013 10:38

Ja du det händer lite på små ställen också. Vi skall försöka gå och se den filmen och även en av konserterna.

Ha en skön dag
kramar

 
Lillemor

Lillemor

11 april 2013 09:52

Åh, så mycket trevligt det finns att göra!:) Du få skriva senare vad du valde!
Vi går på allt kulturellt här. I söndags lyssnade vi på en kvinna från Vännäs. Hon talade på mål, dialekt. Det var jätte roligt faktiskt. Hon berättade om sin skoltid i småskolan samt om vad barnen i byarna där gjorde när de ar ute och lekte. Hon var i 70-årsålderna så hon hade varit ed på "den gamla, goda tiden". Fast det var den ju inte alls.
Intressant var det la fall.

Torsdagskram till dig ♥♥♥

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

11 april 2013 10:37

Det finns ännu mer men jag tar med lite av varje bara. Du får se sen vad vi valde att gå på. Vad intressant ni varit och sett. Det dröjer inte länge förrens jag själv är i den åldern och man känner sig som en hitoriebok.

Ha en fin dag
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 april 2013 10:32

Hej Wiper. ja jag hörde i går om filmen jakten den lät jättebra skall se den jag ned men det får vänta lite tills längre fram Jag har ju läst kajsas små citroner gula så jag vet iunte om jag vill se den förresten såg du att Jan Guilliou sa att det var så dåliga alla nya som trodde de var författare och skrev så kallade deckare. Den mamnnen är rätt självgod han rosar sina egna böcker väldigt faktiskt hör man, Loppis kan vara kul och vårkonserten med vi skall ha något liknande här ute med hörde jag men vet iite när man får komlla tidningarna här ha en bra dag

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2013 10:36

Ja du den filmen måste man bara se. Kul att du läst boken. Vi hoppas vi kommer iväg för att se filmen. Jag har missat den nyheten. Ja du ibland skulle han nog hålla tyst. Det blir nog många loppisar framöver.

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards