Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 1 januari 2013 19:58

 



Då var det dags för en gissningstävling igen. Den avslutas måndag 7/1 10.00 Om ni inte har nån blogg så kan ni ändå vara med men då måste jag ha er adress vid ev vinst.





 


 


Ni skall gissa på denna grej som jag hittade på second hand för ett tag sen. Vad används denna till?.


 


   


 


 




Den som svarar rätt först vinner denna klädnypeklänning som jag sytt. Den har man klädnypor i när man skall hänga tvätt. Den går även att hänga i toaletten och ha bomull, hårrullar eller annat i. Den är lite ljusare och finare i verkligheten.  Jag har fått lite klänningar över som jag passar på att ha som priser. Jag kommer även att skicka med en liten extra sak till vinnaren som jag inte vet än vad det blir än.


  


   



 



   

Den som svarar rätt som nr 2 vinner denna julpostklänning som jag också sytt. Den kan vinnaren använda till nästa jul och förvara julkorten i.


    


 




 




Den som svarar rätt som nr 3 vinner också en julpostklänning som är i lite scottetyg och ljusare än bilden som blev för mörk.


  


 





Om ingen kommer på nåt svar innan tiden går ut så får ni ledtrådar. Min son och min mans bror som var till oss i julas fick gissa men dom kom inte på det förrens jag gav massor av ledtrådar. Min mans bror vann och fick en dubbeltriss av mig.


 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

1 januari 2013 21:24

Jag kan inte precisera men den används till att ta upp t.ex flottyrkokta saker - bröd t.ex när man inte vill ha med det blöta eller annat där man vill ha endast det som är inlagt och inte spadet. Hej vild gissning ...! Min lilla används till att ta upp sillbitar med. Svårt men denna verkar större ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 januari 2013 22:03

Kul att du vill vara med i min tävling. Jag noterar din gissning

Ha en fin kväll
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

1 januari 2013 21:27

Ja året slutade ju inte så bra för vår del heller (inlägget för krönikan om du vill läsa).
Vilken kluring det här var. Det jag kommer att tänka på är någon slags ansjovis/sardin "gaffel". En så man kan ta upp bitarna hela utan onödig vätska. Jag får nog sova på fler gissningar :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

1 januari 2013 22:02

Det låter inget vidare och jag skall gå in och kolla så fort jag hinner. Tack för att du ville vara med i min tävling och jag noterar ditt svar.

Ha en fin kväll
kramar

 
Gilla

Gilla

1 januari 2013 23:39

Jag gissar också på att det en slags uppläggningssked till att ta upp inläggningar med.

Du kanske inte vet det själv och vill ha tips om vad du kan använda den till? ;.D

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

2 januari 2013 10:16

Jag skulle inte ha med saken i en tävling om jag inte visste vad det är ;) Tog reda på det före av en kvinna som visste.

Tack för din gissning och att du ville vara med i tävlingen.

Ha en fin onsdag
kram

 
Cattis

Cattis

3 januari 2013 17:15

Hejsan! Nu tänker jag vara väldigt långsökt i min gissning.
En gaffel som man har att trycka märken i kakor innan man stoppar in dem ugnen.

Sen tar jag en gissning till när jag ändå är i farten.
En gaffel som man använder till ost eller annat för att få ett fint upplägg i rundlar på något sätt. Såg något sådant till smör en gång men då var det bara ett hål.

Du är har så kluriga saker jämt. :))))
Hoppas någon klarar din gissning.

Kram vännen

http://jagmenjag.se

Malin wiper

3 januari 2013 18:44

Tack för din gissning och jag är så glad att du vill vara med i tävlingen. Kul att du gillar mina gissningsgrejer ;) Jag har i dag hittat ytterligare en kul grej som nog blir mycket svårare.

Ha en fin kväll kära vän

kramar

 
Ingen bild

Petra

4 januari 2013 12:31

Har sett en sådan hos mamma tror jag !!Men vet inte vad det är :)!!!Smör hyvel för att få fint smör att lägga upp när man har middagar ????? :)

Malin wiper

4 januari 2013 12:43

Tack för din gissning. Jag noterar detta.

Ha en fin dag goa du

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards