Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Malin wiper - 19 juli 2012 17:00


  

För några dagar sen var vi in till Jönköping och tog naturligtvis en fika på vårt stamfik Malmborgs Lilla som nu öppnat igen efter deras semesterstängning  



Klicka här för att se vart jag hittat bilden  

  


Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook. Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditoris hemsida 


  

Så här ser det ut numera när vi fikar. Jag drack rooibos te och en halv fralla med tunnt lager smör på. Dom hade bara rökt skinka och det är kokt som gäller nu, vill inte ha fler gallstensanfall.  Eftersom brödet var så gott och jag har vant magen vid små mål så smakade det otroligt gott


  

Dom hade precis såna skorpor som jag letat efter. Dom skall vara avlånga, smala och osötade. Jag brukar ta två stycken med lite laktosfri mjukost på till mellanmål ibland. Vi skall försöka baka lite egna skorpor också så fort vi orkar

  

Hej på er!...  


  

När vi var på Malmborgs Konditori sist så fotade jag fina Emilia som jobbade där tillfälligt när dom hade semesterstängt på Malmborgs Lilla. 


Dom hade tårtor som såg ut som "Kokosbollar" i jätteformat.


  


Av Malin wiper - 19 juli 2012 09:30

  

I går tog jag en sväng till vårt Wahlbergs Ur & Guld för att köpa mig ett nytt smyckeskrin. Jag valde detta som är mindre skrymmande än det jag hade förut men det får plats mer smycken där. Det gamla har jag haft i säkert 10 år och det är så opraktiskt. Jättebra att det är handtag på också. 


Klicka här för att komma in på deras hemsida 

  

När man öppnar så är det tre våningar i skrinet, man får plats med rätt mycket. Till halsband och armband har jag en ställning på väggen som jag köpte på Mimmis Magasin så detta är för ringar, örhängen och broscher. Jag föredrar silver framför guldsmycken och har så gjort så länge jag kan minnas


  

På andra våningen i skrinet så ligger denna låda, se nedan



Som man knäpper ihop med en tryckknapp och använder som resesmyckeskrin, praktiskt va? 



Jag har satt i lite av mina smycken och till vänster kan ni se min mans och mina vigselringar. Vi kan tyvärr inte ha dom längre för fingrarna har blivit tjockare...  Än om vi kommer att kunna ha dom så småningom så skall vi köpa nya men endast en var och det skall vara i vitt guld eller nåt annat material

  

Här ser ni mitt gamla smyckeskrin som är mycket större men det ryms mindre i det


Av Malin wiper - 19 juli 2012 09:00

  

Min man och hans arbetskamrater har fått ett arbete av ett bostadsbolag som går ut på att tvätta 9 st hus på utsidan. Husen är bara en våning höga som tur är. Min man har inte mycket ork för sånt grovjobb som dom unga killarna har. Fast han arbetar bara 4 timmar/dag. Nu har han fått ett nytt arbete från 1/9 så han slutar på Vaggeryds Allservice då. Berättar senare vad det rör sig om. Här ser ni min man och två av hans arbetskamrater.




Här sprutar Mr M vatten emot mig men det når inte som tur är...  




 


 


Min man på språng bland stegar och annat. Dom har semester i två veckor med början nästa vecka så dom får ta resten av husen efterråt



En fin utsmyckning utanför en fastighet längre ner på gatan


  

Compact living


Det regnar ute för fullt, blir man förvånad? nej! och det ser inte ut just nu som det kommer att bli nån solglimt i dag. Jag är inte påklädd än för jag fastnade i rumssoffan med mitt morgonfika framför ett tv program. Jag skall ta en promenad i regnet och sen ställa mig och stryka som min man tvättat. I går fick jag ett samtal från en bloggvän som inte bor så långt bort ifrån mig. Träffade henne på bloggträffen i Jönköping för ett tag sen och hon är så snäll och trevlig. Klicka här för att komma in på hennes blogg Ha en fin dag mina härliga bloggläsare.


 

FuntXin

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards