Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Hovrättstorget i Jönköping!

Av Malin wiper - 12 juli 2012 23:30

     

I dag är första dagen jag är utomhus efter min sjukhusvistelse och det kändes jätteskönt. Vi åkte in till Jönköping och skulle gå och fika på Malmborgs Lilla men dom hade semesterstängt tills 15/7 så vi gick på det stora Malmborgs Konditori som ligger på Hovrättstorget istället på östra sidan om stan. Dom har en stor fin uteservering och det var riktigt fint sommarväder i dag med lagomt varmt.  Jag kan inte äta mat ute just nu för jag är rädd att få i mig något som stör magen så jag tog bara en smörgås med philadelphiaost och en kopp te. Min man tog en skaldjurspaj. Emilia från Malmborgs lilla var där för hon skulle ha sen semester    


  

Dom sålde jättefina jordgubbar på Hovslättstorget framför Malmborgs så min man köpte en låda och som ni ser högg han in direkt på dom goda gubbarna...  Jag kunde inte klippa hans hår denna gång så han gick till en frisering nära oss där han blev lite för kort klippt så jag blir så full i skratt när jag ser honom. Det växer ut som tur är för jag vill att han har lite längre hår. 


  

Utanför Malmborgs har dom kvar en telefonkiosk med en mynttelefon av modernare slag och då måste jag ju gå in och känna hur det kändes...   Tänk vad mycket som har förändras på dom senaste åren 


  

Hovslättstorgets fontän som är ett slags minnesmärke. Tre trumpetare som sprutar upp höga vattenstrålar 


Jag måste bara doppa fingrarna i det ljumma vattnet. Det kändes som jag suttit i fängelse i 6 dagar så det var toppen att kunna åka ut och njuta lite av dan.  


  

Här står min man på trappen upp till Göta hovrätt. Göta hovrätt byggnadsår 1639-1665. Arkitekt: troligen Simon de la Vallée   


  

Sen bredvid en av kanonerna utanför gamla rådhuset. Det uppfördes 1699-1913 efter ritningar av Dahlbergh 

 


   

 


  

Jag omfamnade ett fång färgstarka blommor i en planteringskruka 


  

  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

13 juli 2012 10:15

Mysigt det du skrivit och fotograferat så vi får se och vara med! Ni är så fina på bilderna båda två!

Kul att ni var ute på en tripp och att du är piggare nu.
Kram till er från oss i regnet i norr ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2012 11:07

Kul att du tycker det. Vi känner oss lite fräschare nu när man kan vara ute och njuta lite

Kram från oss i regniga Småland också. Nu har solen gått och lagt sig ;))

Hälsa till Mr E

Ha en fin dag
kramar från oss

 
Annelie

Annelie

13 juli 2012 11:33

Som vanligt,, HÄRLIA bilder.
Jag tycker din man passar jättebra i så kort hår.

Min man vill jag snaggar honom regelbundet,, får inte växa ut nästan någonting förrens han är på mig och frågar ifall jag orkar köra med maskinen, konstigt att han inte rakar skallen... :o//

Ha en underbar fredag den 13:e... och givetvis fortsättning av helgen också.

Varm kram från ett soligt (Ja, det är SANT) Skåne...

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 juli 2012 12:41

Kul att du tycker det ;) Jag själv brukar inte klippa honom så kort men det växer ju ut. Ja du många män rakar av sig håret numera.

Visste inte att det var fredagen den 13:e då får man vara försiktig ;)

Varm kram från regn till sol här i Småland

 
Maya

Maya

15 juli 2012 16:33

Hihi vad mysigt, Ni har fotat nästan likadana foton som vi tog i Jkpg för nåt år sen :) Även Rådhusparken! =)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

15 juli 2012 17:54

Vad kul att vi gjort det ;))

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards