Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin wiper - 7 juni 2012 09:16

    

 


I Stockaryd i går på Nationaldagen så fanns även lite äldre bilar med såsom denna Saab 96 och vid bilen ser ni dess ägare som vi nu fick tillfälle att träffa live. Sibylla Gustafsson och hennes sambo Lars Björk. Dom var jättetrevliga och deras bilar är så välskötta så man bara njuter av att få ta del av dess skönhet


 


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Sibylla och Lars i tidstypiska kläder framför sin Saab


 


Jag har skrivit om henne förut så klicka här för att komma in på det inlägget. Där kan ni se klipp från Tv 4 nyhetsmorgon där hon medverkat med sin fina saab 96. Klicka här för att komma in på Sibylla och Lasses hemsida. Klicka här för att komma in på Sibyllas facebook. Gillar hennes namn som också klingar nostalgi.

 

 



Klicka här för att komma in på en Saabsida 

 


   


Tidstypiska dockor var placerade inne i bilen

 

 


Det var så kul för hon har en hel campingutrustning som är tidstypiska. Känner igen allt från min egen barndom.

 

   

        


Klicka på bilderna så blir dom större 


Klicka här för att komma in på en nostalgiblogg där jag hittade denna bild 

                      

         


  Här är deras andra bil som är en välskött Saab 99.

    



Klicka här för att se vart jag hittade denna bild för att läsa om det evenemanget 

 

Av Malin wiper - 7 juni 2012 07:50


 

Vi kom i alla fall iväg till Stockaryd i går för att vara med på nationaldagsfirandet. Det är inte ofta vi varit med på nåt sånt men sen vi lärde känna Marianne och Annelie på Stationscafét så är det kul att åka dit på dom evenemang som bjuds och det är så mycket runtomkring som lockar. När vi kom dit hade det inte kommit så mycket folk än men det blev ändring på det längre fram när firandet började. Alla verkar ha gått man ur huse och alla åldrar var representerade. Stationen och dess  järnvägspark är sevärdheten och i samhället och man njuter av att gå omkring där

            


 


 


I parken hade nån parkerat sin cykel och det såg så festligt ut med den stora flaggan som stod ut från pakethållaren


   

 


Tåg vill man ju gärna se när man är i Stockaryd också. Det går rätt många tåg förbi av alla de sorter

 


Dom har börjat servera lunch på Stockaryds Stationscafé och det har blivit väldigt populärt och dom har många gäster. Den serveras mellan 12.00-14.00 och kostar endast 55 kr. Dom är så duktiga på både matlagning och bakning. Vi skall åka dit själva och äta nån dag

 

 


Flera gånger så susade motorcykelgäng förbi och det var så mäktigt och häftigt. Tyvärr missade jag en hel parad med gamla raggarbilar som dom såg ut när jag var i 14-15-årsåldern. Än om jag är snabb så hann jag inte fota bilarna.

 

   

 


Här håller dom på att förbereda inför det som skulle ske på scenen 16.00

 


               

 

Här ser ni Erik Andersson som höll tal inne på Stationscafét 15.00 i går. Han är Trafikutvecklare på Länstrafiken. Han höll tal om utveckling och vad dom åstadkommit under dom sista åren. Det var smockfullt på cafét när han pratade. Vi träffade honom efterråt och han var en energisk glad och trevlig person

 


                      

 

   


Trafikverket bjöd på kaffe och kakor....  

 


 


När vi sen kom ut så träffade vi på ett trevligt par med tre fina hundar av en ras jag aldrig sett förut. Rasen är Bedington Terrier. Vi fick klappa på dom rätt länge och det verkar vara en jättefin hund och ägarna sa att dom följde med dom överallt och är en kärleksfull, behaglig och snäll hund att äga. Dom hade tre olika nyanser i pälsen. En var lite chokladbrun, en mot det grå hållet och den sista lite vitare.  Hunarna heter Julia, Isa och Smulan. Dom är 6, 8, och 9 år gamla. Bedingtonterrier är en hundras från Bedington, Northumerland i nordöstra England. Klicka här för att läsa mer om hundrasen


                            


 


Min man fick ta upp en av hundarna i famnen. Synd att kortet blev så mörkt. Det gick inte att ljusa upp helt i fotoprogrammet. Tänk vad glad man blir av djur, man glömmer sig själv och känner bara glädje.


Klicka här för att komma in på sidan där detta förkläde finns med tryck på i form av en Bedingtonterrier 

 

   

        

Klicka på bilderna så blir dom större

 


Jag har mer att visa så fortsättning följer i nästa inlägg..............................

    

Av Malin wiper - 6 juni 2012 19:00


Detta inlägg har jag glömt att sätta in... Det skrev jag dan efter morsdag då vi tog en fikapaus i Borås och sen fortsatte till mamma i Skene. Vi fikade på Café Orion som är en höjdare. Här ser ni gränden ner till cafét och då hade dom börjat med uteserveringen också.  Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var på Café Orion. Klicka här för att komma in på Café Orions hemsida

 


Inomhus är det två fikarum.  


 


Min man tog en riktigt låååååååååååång landgång...   Den var också supergod. Fräscha bra råvaror och goda smaker


 


   


Jag tog en smörgåsbakelse som var otroligt god och inte så mäktig. Väldigt rena goda smaker



Dessa koppar kommer från "Oscar & Clothilde 


 

   


 

   


Jag fotade inte så mycket bröd när jag var där för det var kö både framför och bakom mig. Det är många som köper med sig både kaffe, kaffebröd och mat så det finns nästan alltid plats i Cafét. Dom är omåttligt populära.


     

  

Av Malin wiper - 6 juni 2012 16:30


Fin låt som jag blev påmind om när jag gick in på Paulas blogg. Den var så passande till hennes inlägg. Klicka här för att komma in på hennes blogg


 

Av Malin wiper - 6 juni 2012 10:45


Jag var in på min bloggvän Niklas Månssons blogg och blev inspirerad. Han hyllar Skådespelaren och komikern Lars Ekborg i dag på Nationaldagen. När jag växte upp så satt hela familjen bänkade framför tv:n för att kolla på bl.a Lars Ekborg. Här ett favoritklipp som är tidlöst där man får se tidens grädda vad gäller komiker och skådespelare. Tyvärr så dog Lars Ekborg endast 43 år gammal i levercancer. Han är pappa till Anders Ekborg och Dan Ekborg (obetalbar i filmen Tomten är far till alla barnen).  Det är bara en person i detta klipp som fortfarande är i livet och det är Gunver Bergkvist som nu är 79 år gammal


 



  Jag var en hängiven lyssnare av radioteater från det jag var rätt liten och sen satt jag bänkad varje gång det var teater på tv, därför känner jag till alla dom gamla skådespelarna som var i mina föräldrars ålder och både yngre och äldre. Det är inte många som finns kvar nu utom Per Myrberg och några till

 

 


Klicka här för att komma in på Niklas Månssons blogg och läsa hans fantastiska inlägg om Lars Ekborg

 


 


Klicka här för att komma in på en sida och läsa om Lars Ekborg. Klicka här för att komma in på en annan blogg som också har ett inlägg om Lars Ekborg

Av Malin wiper - 6 juni 2012 09:15


 


God morgon! Hoppas natten varit bra och sömnrik utan störande mardrömmar. Vi har sovit jättegott och känner oss upplyfta efter samvaron med våra vänner i går. Min man diskar just nu en jättedisk medans hans fru får roa sig vid datan...  Han är verkligen väluppfostrad. Mr T är ju lite yngre än mig så man får slita ut en generation i taget... . Vädret verkar bli bättre i dag än i går för solen har varit framme ett tag och det är redan 15 grader varmt. Känner vi oss i form så åkter vi iväg på Nationaldagsfirande i Stockaryd. 

   


 


Syrran skickade denna häftiga bild på deras katter Pip-Larsson och Nisse. Pip-Larsson spejar efter möss och Nisse har just vaknat från en tupplur i gräset. Det är på andra sidan vägen från deras hus så dom har inte så högt gräs...  



 


 Klicka här för att komma in på Markbladet där min syster arbetar. Klicka här för att komma in på "Redaktionsbloggen" för att läsa vad syrran skrivit om tålamod och om att arbeta hemifrån. You rock sister...  


 

  


Hoppas ni har nåt roligt att se fram emot i dag alla härliga bloggläsare

Av Malin wiper - 6 juni 2012 07:00

  

   

Stationscafét har öppet från klockan 11.00 på nationaldagen den 6 juni.Vi har tagit fram en egen komponerad nationalbakelse just för denna dagen. Det finns även smörgåstårtbitar,räkmackor m.m OM det inte regnar har vi även korvgrillning utanför cafét. Välkomna.


 


Vi skall försöka åka dit men det blir inte så tidigt men dom har ju öppet rätt länge.  Jag har lånat både text och bild från Stockaryds Stationscafé. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

 

      


 


Påminnelse!!! Nationalfirande i järnvägsparken i dag 6 juni kl 16.00, Kl 15.00 länstrafiken informera på stationen och bjuder på kaffe. 


   

 

Av Malin wiper - 5 juni 2012 18:31


 

Här kommer Norah Jones med låten "Sunrise"

 


 


Klicka här för att komma in på Norah Jones hemsida



Good evening

DesiComments.com | Good Evening | Forward this Picture


Nu skall vi bara slappa och ta det lungt med lite tv och kanske en film. Det har duggregnat rätt mycket i dag men några solglimtar har vi fått. Bloggplatsen har varit utslagen halva dan så jag antar att nåt hänt men nu är det tillbaka igen. Hoppas ni haft en fin dag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards