Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Saab 96 och 99!

Av Malin wiper - 28 maj 2012 21:45


 


Dom hade två utställningsbilar bakom uteserveringen på Stockaryds Stationscafé. Här en Saab 96 som var i toppskick. Klicka här för att läsa om Saab 96. Detta inlägg var insatt tidigare men jag har fått göra lite kompletteringar och flyttat fram inlägget


                     

 

Den som äger bilarna är en Saabentusiast och heter Sibylla Gustafsson. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på hennes facebook

 

Anders%20Kraft%20tr%C3%A4ffar%20en%20riktig%20Saab-entusiast


Här kan ni se ett klipp från Tv 4 nyhetsmorgon där hon var med för ett tag sen. Jag har fått denna länk av Marianne.



 


 


Här ser ni hennes lika väskötta Saab 99. Jag har själv kört en Saab 96 när jag bodde i Gävle och den hade en V4 motor. Den var helt fantastisk att köra med i oländig terräng 


  



Här ser ni en bild på Sibylla Gustafsson i tidstypiska kläder och andra attiraljer från den tiden. Med på bilden är hennes sambo Lars Björk. Klicka här för att komma in på sidan för att läsa mer och se bilder. Klicka här för att läsa när dom körde midnattsrallyt. Klicka här för att läsa ännu mer om Sibylla i en tidning. Det är bara Saab som gäller 



Idylliskt i Stockarydsparken
 

   


Sen var det dags för lite fikamys igen... Min man hugger in glupskt på dom urgoda "bonnavåfflorna" som var så otroligt goda så Marianne har nog nåt extra i dom som förhöjer smaken. Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook

 



  


Stockarydsparken är så vacker denna årstid och snart är tulpanerna utblommade och då sätter dom nåt annat som blir spännande att se


 


Här kommer gruppen The Lovin´Spoonful med låten "Summer in the city". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är en amerikansk pop/rock-grupp som bildades 1965 i New York City. Gruppen spelar lätt och luftig pop, så kallad "Good-time-music". Dom är fortfarande aktiva


 


Här kommer ytterligare ett klipp från Tv 4 nyhetsmorgon ang Saab och Sibylla Gustafsson. Jag fick länken av Marianne (Stockaryds stationscafé)


Mer%20med%20Saab-entusiasten%20Sibylla

 

 
 
Ingen bild

stationen

28 maj 2012 22:22

Hej!!Du fick fram mycket info om Sibylla och saaben.Ska se till så du får träffa henne vid något tillfälle då hon bor här i Stockaryd.
kram stationen

Malin wiper

28 maj 2012 22:49

Det fanns hur mycket som helst om henne så det var inga problem. Tack snälla du för tipset, det hjälper mig mycket att få reda på lite mer. Kul om jag får träffa henne nån gång.

kram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

28 maj 2012 22:48

Vad fina bilar
Hoppas du mår bra
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

28 maj 2012 22:49

Ja det är dom verkligen. Jag har haft så mycket att skriva om så jag har inte haft tid att komma in på din och andras bloggar men i morgon kommer jag in och kollar. Allt är väl med mig och hoppas det är bra med dig också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards