Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Linnéleden!

Av Malin wiper - 7 april 2012 09:30

<
flowers
click to get Orkut Myspace flowers Comments & Graphics


  God Morgon! Vi kom upp lite för sent i dag eftersom vi hade tänkt åkt tidigt till Skene, Kinna men vi har ju ytterligare två dagar kvar på påsken. Jag har blivit så morgontrött på sista tiden från att ha gått upp tidigt varje morgon. Det är väl en omställning detta med att flytta från hus till lägenhet och än om det känns bra så blir det nog en separationsångest undermedvetet och man bearbetar det i drömmar. Min man var ute och handlade i går och då hyrde han tre filmer som vi håller på att beta igenom. Jag fick en kommentar en dag om just detta med film och då kollade jag bakåt i bloggen och ser att jag mest tipsar om thrillers, drama, science ficktion och inte så ofta om komedier. Det är nog för att jag inte tycker att det görs tillräckligt med bra komedier men det finns pärlor såsom "Notting Hill" och några andra. Jag gillar inte snubbelkomedier utan helst lite må brafilm i så fall. Jag skall hyra lite komedier nästa gång för att se om det finns nån bra just nu. Sen gillar jag ju spännande filmer och dramer.



När jag tittade ut så tänkte jag: Nu kommer nog tomten snart....  Det är verkligen ett typiskt aprilväder och inget annat att vänta. Vi har 3 minusgrader och det ser stilla och vackert ut än om jag som gillar vintern nu börjar bli lite trött på vädret.  Det är bara till att sopa av bilen igen och vad tur att vinterdäcken sitter kvar...  . Nu kommer solen fram så snön är nog snart borta. Min man stökar i köket med sen morgonfika till oss båda så vi kan sitta och mysa ett tag. 


                               


   

Vi var även utanför stan i naturen när vi var till Kristianstad. Här ser man vägen till Kanalhuset där Linnéleden börjar.


                            


 

Man går till Kanalhuset och där finns det uppgifter om området och dess omnejd. Man får även annan information om djurliv mm. Man kan gå upp för en trapp på hustaket och få en härlig utsikt över Helgeån och sjön



  Här börjar Linnéleden som är flera kilometer lång att gå

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om Linnéleden


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild på Carl Von Linné 

 

Det finns ställen som här utefter leden där man kan sätta sig på en bänk och vila lite 

 

 

   


Klicka här för att läsa om naturreservatet Årummet i Kristianstad


Hoppas ni har en härlig påskafton att se fram emot. Sköt om er...  

 

 

Här kommer Elton Johns song "Your Song" i en annan version med Ellie Goulding. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 
 
Margit

Margit

7 april 2012 11:29

Ja visst kommer man ihåg..tant Brun..tant grön.... Fin lite påskkäring du hade på bild!!!! Kram till er båda två!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

7 april 2012 16:25

Det är verkligen tidlösa sagor som roat barn i många generationer. Ja hon är jättefin

Ha en fortsatt fin Påsk ni båda också

kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 april 2012 12:30

Vad spännande med Linnéleden! Vi ska till Skåne några dagar runt midsommar. Om vädret är bra kanske det kan vara något för oss. tack för tipset!
Solig påskkram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 april 2012 16:24

Jag önskar verkligen vi hade orkat gå den för det såg spännande ut. Sen finns ju även naturrum i närheten som är värt ett besök. Vad kul att ni skall neröver då tycker jag verkligen ni skall ner dit och kolla

Stor Påskkram till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards