Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Munhålan i Skillingaryd!

Av Malin wiper - 27 februari 2012 17:30

 

ag kom jag äntligen iväg till min Tandhygenist i Skillingaryd. Jag var tvungen att avbeställa förra gången för jag hade såna besvär med magen. Trodde jag fått magsjuka för jag har varit mycket bättre sen jag började äta så så mycket jag kan av laktosfritt. Det kan även bero på att det varit så jobbigt dom sista månaderna och då påverkar det kroppen negativt.



Stället heter Munhålan och min Tandhygenist heter Myrna Henriksson  jag har gått hos henne länge nu och skall så göra för hon är fantastisk. Hon är noggrann och skicklig, dessutom är hon trevlig och rolig. Denna gången så hade jag för djupa tandfickor på en del ställen och hon sa att det kan påverka tänderna också om man är nedsatt. Jag måste arbeta extra med tänderna nu och har  fått köpa en gelé som skall läggas bakom 2 tänder 3 gånger/dag. Dom är inflammerade så jag skall komma tillbaka om en månad så hon får kolla upp igen.

Jag brukar aldrig behöva bedövning för jag är så tålig när det gäller munnen men denna gång fick hon lägga på bedövningsgelé för hon var tvungen att gå ner på djupet. Det kändes ändå lite men det tålde jag.


Här tar man av sig ytterkläderna 


I väntrummet finns det massor av tidningar att välja på om man kommer för tidigt.


På receptionsdisken stod detta tandtroll och det vill man ju inte råka ut för än om hon ser så klurig och glad ut...  


Hennes tandläkarstol är en dröm i lila... 


Nu har vi köpt en eltandborste hos Myrna för dom är effektivare och kommer åt på ett annat sätt. hon har 3 modeller att välja mellan och vi tog den längst till vänster. Vi använder samma men har eget tandborsthuvud. Min man får läsa in sig på den och sen visa mig.

Här är jag klar och Myrna kollar i datan och jag köper lite mellanrumsborstar och gelén jag behöver. Jag hade lite kvar på försäkringen så det blev billigare än jag räknat med. Jag känner mig jättefräsch i munnen nu och bedövningen har gått ur men jag har ingen värk alls.  

 
 
helga

helga

27 februari 2012 17:55

Det är jättebra med eltandborse - det har vi också nu... Min tandsten försvann i stort sett helt efter det.

Sv; Vad läskigt med glaskroppsavlossningen... har det självläkt eller vad händer då?

http://www.helga1.bloggplatsen.seHelt underbart

Malin wiper

27 februari 2012 19:30

Det låter hoppingivande för jag har lätt att få tandsten i underkäken framtill.

Ögat ställer in sig till slut och man besväras inte av glasroppsavlossningen mer än när det är för ljust ute då kan man se ett nätverk som åker upp och ner men det blir aldrig sämre än så här så det är inte så farligt

Ha en fin kväll
kramar

 
Sussi

Sussi

27 februari 2012 21:29

Skönt att du slapp smärta efteråt. Tråkigt att du måste gå tillbaka men det är väl lika bra att titta ordentligt om det är inflammerat. En trevlig tandläkarmottagning. Den jag går på är mycket tråkigare..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

27 februari 2012 22:12

Det var jätteskönt och jag kunde äta som vanligt. Det är ovanligt att jag får såna inflammationer men det är väl för att jag mått dåligt en längre tid. Håller med om att det är en jättefin tandläkarmottagning

God natt goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards