Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Mimmis Stickcafé! Del 2

Av Malin wiper - 13 februari 2012 08:15

  

Här provar Mimmi en kofta som en av deltagarna stickat klart. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida 


En av deltagarna höll på med denna fina kofta som bara ärmarna är kvar att göra på 


En ung tjej höll på med denna färgstarka barntröja

  



Detta är små fina reseplåtskrin med tråd, nål mm


Gammaldags trådrulle i trä som man kan ha för att linda band och spets runt. Klicka här för att komma in på sidan där dom finns  


Så här ser dom ut inuti 


Kvinnan som stickar på detta fina som skall bli en kofta är Fransyska och är ganska nyinflyttad i samhället. Hon är så härligt spontan, glad och lätt att samtala med. Vi är lite olika nationaliteter från Frankrike, Polen, Tyskland, Sverige mm. Jag är ju själv inflyttad sen 11 år tillbaka. Är Norrlänning från början.


Hon som stickar här bor en bit från mig så vi fick sällskap hem. Hon stickar en Pippitröja åt ett barnbarn. Hon är inflyttad från Nynäshamn


  

Jag var bara tvungen att fota denna häftiga väska med Musse Pigg på

   

 

 Det finns mycket i syhandarbeten också. Denna var rätt tuff i form av en kvinna som hänger tvätt.

  

Såna här band har jag själv använt mig av när jag ibland använt mig av förut när jag dekorerat mina klädnypeklänningar men då var dom inte så färgstarka som dessa dom fått hem.


Tack till Mimmi och Helena som anordnar detta stickcafé och gör det så trivsamt och kul för oss alla. Ni är gult värda. Jag har två saker till att skriva om som hänt i helgen men har inte hunnit än så det får bli senare i dag för nu måste jag ut och promenera. Ha fin början på veckan

 
 
skrivmoster

skrivmoster

13 februari 2012 08:19

Kul att få följa med på stickcafe´ och se så fina saker deltagarna gör! Affären är mysig och har så mycket fint att fresta med!

Förstår att du hade trevligt där!
Ha en fin dag i den nya veckan! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 februari 2012 08:22

Ja du dom är så otroligt duktig. Rena rama hantverken. Mimmi har verkligen ett bra utbud och Helena dekorerar så intressant och snyggt. Theres är jättebra på att sy och hitta på nytt och kul grejer

Vi pratade och skrattade hela tiden ;)

Ha en fin början på veckan
varm kram

 
Pisan

Pisan

13 februari 2012 10:28

Vad mycket fina alster! Verkar vara ett riktigt trevligt stickcafé :-) Det där bandet med blommor i olika färger var fint. Skulle jag kunna tänka mig att sy på jeansen längst ner, undrar om det tål tvätt?
Önskar dig och mr T en fin måndag! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 februari 2012 11:53

Ja du dom är suveräna på att handarbeta. Vi har så kul och alla är som går där är toppenpersoner. Jag gillar också det bandet och skall köpa några meter men det kostar 30 kr/m så det är ett av dom dyrare. Det tål säkert tvätt för jag har haft på klädnypeklänningar och då har det tålt tvätt

Ha en fin måndag själv och hälsa Mr H och flickorna

varm kram

 
Cattis

Cattis

13 februari 2012 10:46

Vilka läckra koftor. Det är så kul att se att folk är igång och stickar igen. Hörde i min affär här hemma att det är på uppgång med stickning och virkning efter att varit lite segt med det ett tag.
Hade jag kunnat sticka stora saker så hade jag gärna stickat en sådan tjock rosa som du visade sist. Jättevarm och skön ser den ut att vara.

Här lyser solen idag men det är iskallt ute.
Ha en skön promenad och kramisar vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

13 februari 2012 11:51

Ja du dom är jättefina. Du är ju själv duktig på att sticka och virka. Det är verkligen poppis att sticka och virka nu så Mimmis har massor av olika garner. Jag kan ju inte heller sticka och virk för nacken och sen har jag inte detta brinnande intresse som ni andra har.

Vi har också sol men iskallt

Ha en fin dag vännen
varm kram

 
Ingen bild

Mitty ( Fransyskan)

13 februari 2012 10:59

Hej allihoppa! Vi har väldigt kul på stickcaféet. Och jag är så glad att jag började där. Alla är väldigt spontana och trevliga...Tack Malin för de fina bilder, de positiva kommentarerna och för din fina blogg. Vi syns på mimmis café ( jag längtar redan ;) Kram <3

Malin wiper

13 februari 2012 11:03

Vad kul att du tittade in Mitty. Det var så kul i går så jag längtar också tills nästa gång ;) Det är verkligen en toppenstämning och man vill att det skall hålla på ännu längre ;) Kul att du gillar mina bilder. Vi syns som du säger nästa gång.

Ha en jättefin måndag och vecka
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

13 februari 2012 11:27

vad mycket vackert du visar upp, det måste vara roligt att få vara med där, samlas och sitta och sticka och förstås prata en massa också :)
det där USB-minnet var tufft :)
Sv: den serien gick i 2:an
kramar och en fin vecka till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

13 februari 2012 11:54

Det är så kul att gå dit och träffa alla härliga tjejer och kvinnor. Synd att det inte kommer några män för många av dom har ju börjat sticka också. Vi pratar hela tiden ;))

Ja du ett sånt USB vill jag ha också ;)

Tråkigt att jag missat den serien

Ha en fin vecka själv
kramar

 
helga

helga

13 februari 2012 12:17

Åh, vad alla verkar vara duktiga! Jag är inte så bra på handabete men kan brodera och sticka enklare saker...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 februari 2012 13:57

Dom är verkligen superduktiga och har massor av handarbeten på gång samtidigt. Jag är inte ens duktig på att brodera så jag håller mig till min symaskin

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards