Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Anna Elzer Oscarsson!

Av Malin wiper - 26 januari 2012 09:15

  


Detta brosch hittade jag på "Bra & Begagnat" second hand i Huskvarna i går. Den är i form av en ryttare och väldigt detaljerad och häftig. Jag kunde inte motstå den och skall sy nåt den passar till när jag har tid och ork. En hästintresserad person skulle kunna ha den på nåt klädesplagg. Jag besökte några second hand i går men köpte bara lite broscer och en kopp som var jättefin.


        

Här lite pins. Klicka på bilderna så blir dom större



När jag såg detta pins med två pigviner och texten nertill så blev jag så sugen att åka på en "Glaciärresa"....     . Klicka här för att se olika glaciärresor. Jag undrar om det är nån resebyrå som haft såna här pins. Klicka här för att komma in på en sida som har kryssningar till Alska. Fast kryssning skulle jag inte välja i dagens läge


Här ser man skillnaden på storlek. 


Jag köpte en stor kopp som inte kom fram riktigt på bilden men glasyren är så fin och den är som ny. Den går att ha godis, nötter eller ha som en liten blomkruka mm. Den är designad av Anna Elzer Oscarsson. Koppen är ur en serie som heter "Harlequin" och 4 såna koppar som ovan får man betala 350 kr för. Jag betalade 25 kr för min kopp. Jag har för mig att jag har nåt av henne sen förut. Klicka här för att komma in på hennes häftiga hemsidan. 



Här en bild på henne. Klicka här för att läsa vad som står om henne. Hon har gjort succé ute i världen med en produkt som heter "Dusty Diamond" koppen jag köpte tillhör hennes vardagsprodukter men just mönstret är format som en diamant. 2004 blev hon Orreforsstipendiat. Klicka här för att kolla på hennes Harlequin diamond mugs. Jag har skrivit om henne förut men inte så här ingående.



Här är då Dusty Diamond av Anna Elzer Oscarsson. Det finns en ljusare variant också



Den här puzzelljushållaren från Serholt ångrade jag att jag inte köpte. Den kostade 30 kr sammanlagt.



Här en rolig Mimmi Pigglampa som fanns på Röda korsets second hand i Huskvarna.

 

 
One more day until Friday! - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!

Vi har rekordkallt för året i dag med minus 8 grader. Ha nu en fin dag och sköt om er

 
 
helga

helga

26 januari 2012 09:32

Vad mycket roligt du visar! Jag kom att tänka på att man borde ha porslinsbytardagar. Den koppen du visade var ju såå läcker. Sen ledsnar man ändå på sitt eget porslin efter ett tag. Då skulle man ju byta. Mina kaffemuggar har vi haft i ca 14 år nu - de är fina man som sagt lite less bli man på dem.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 januari 2012 13:04

Kul att du tycker det. Det var en toppenidé du kom med. Inte dumt alls för man blir less på saker och att kunna byta till sig nåt annat vore toppen. Det var en lång tid ni haft kaffemuggarna. Dom är säkert ursnygga och med bra kvalitet som håller så länge

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards