Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Plåtskylt och lite Elvis!

Av Malin wiper - 23 januari 2012 09:00

  


Plåtskylten jag köpte på second hand med motiv av Marilyn Monroe satt vi upp på dörren till vår lilla extra toalett. Bredvid har vi ett nyckelskåp och på ena väggsidan har vi satt upp Elvistavlorna vi också köpte på second hand. Vi skall bygga på med lite mer om vi dyker på nåt när vi är ute och åker. 


När vi var till Butik Ingelund i lördags så köpte vi dessa till oss själva. Eftersom vi skall måla köket så fort som möjligt så har vi ingenstans att sätta våra diskhanddukar så detta blir en rolig grej. Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida



Man böjer till figurerna som man vill men armarna skall böjas uppåt så man kan hänga handdukar på dom. Det är magneter som man kan sätta på kylskåpet eller nån annanstans där man har magnet.



Nu hittade jag inga fina handdukar för det är lite rörigt än så länge men för att visa så hängde jag upp två så ni får se. Det ser rätt kul ut.


 


Här kommer låten "Don´t be cruel" med Elvis. Klicka här för att komma in på Elvis hemsida  

   

 


  

 
 
Maya

Maya

23 januari 2012 09:17

Åååh, plåtskylt! Vilken snygg plåtskylt! Jag som samlar på såna :) Köpt var? Kostar?

Nyckelskåpet liknar det vi har :D

Idag har jag videobloggat, försöker få till alla inställningar så det blir snabbt och lätt att videoblogga/Vlogga från semestern. Väntar nu bara på svar från Videofyme där jag laddar upp mina videos hur jag får upp bilder istället för länkar med datum på de senaste videoklippen. Kul med det tekniska :)

Ha en fin dag!
Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

23 januari 2012 11:21

Vad kul att du samlar på plåtskyltar. Dom är inte så lätta att få tag på. Kul att du börjat videoblogga. Det skall bli roligt att följa. Kul att ni har liknande nyckelskåp.

Skylten kostade 60 kr på second hand men jag prutade ner den till 40 kr

Ha en fin dag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

23 januari 2012 13:22

Det var ena snitsiga hängare. Synd att det inte är magnetiskt på kakelplattorna i badrummet. Där hade jag velat ha många på lite olika ställen.

Sv: Jag hade tur att barnen hade så färggranna kläder för det gjorde nog det mesta av bilderna.

Kram vännen och ha en underbar dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

23 januari 2012 16:28

Ja du dom är kul ;). Det är synd att det inte är magnetiskt på kakel.

Det är inte tur utan skicklighet och ett vaket öga. Det var liv och rörelse i bilderna och det är inte så lätt att få till.

Ha ewn fin kväll vännen
kramar

 
Hebbe

Hebbe

23 januari 2012 13:31

Hejsan,,vi har en Freja i familjen,,grattat o klart...Elvis kommer alltid att vara Kung,,läckra hängare..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

23 januari 2012 16:27

kul att ni ha en som har det namnet. Ja du han är outstanding. Ja dom är lite kul

Ha en fin kväll
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

24 januari 2012 08:46

Ni är fantastiska på att hitta saker som är kul och samtidigt till nytta! Det känns som om ni har sånt utbud, som vi inte har. Många trevliga små butiker och second hand m.m som vi inte kan ståta med.

Ha en riktigt fin dag! Här är kallt idag. -11 gr nu. Skulle vilja se solen!
Kramar till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 januari 2012 09:31

Tack snälla du ;) Vi har verkligen bra utbud för att vara ett litet samhälle. Man behöver nästan inte åka in till storstan för att handla.

Ha en fin dag själv. Här är det inte så kallt

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards