Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

James Dean!

Av Malin wiper - 22 januari 2012 07:00

I fredags då vi var till jönköping så besökte vi Klostergatans second hand och såg dessa tavlor inne på deras café. Dom föreställer Marilyn Monroe och James Dean. Det fanns även småtavlor med Elvis på och dom köpte vi. Tyvärr så har denna flytt tagit så på krafterna så jag orkade inte åka runt som förut i storstan. Jag har haft och har en förlamande trötthet som inte vill ge sig. Den gör att jag även får problem med nacken och får sån yrsel så jag tar snedsteg och går in i saker. Har försökt gå små promenader varje dag trots hälsporren. Syrran sa att det finns hälsporreinlägg på sportaffärerna så jag var till Stadium på A6 köpcentrum och köpte mig ett par. La in dom direkt i skorna och jag blev bättre direkt och kände att det avlastade.

Klicka här för att komma in på James Deans hemsida. Tavlorna som hade kostat 200 kr kostade nu 100 kr. Jag vet inte om det är billigt för det är fotograferat på canvas. Jag kommer även att ta fram foton från min autografsamling och rama in och hänga upp i filmhallen. Jag har en hel del skådespelare också.

   

Klicka på bilderna så blir dom större


Klicka här för att komma in på Elvis hemsida. Vi köpte dessa två med Elvis. Dom är av den mindre sorten och kostade 50 kr/st. Jag är ju ute efter mer saker till filmhallen.

Hittade även denna plåtskylt  som jag lyckades pruta ner från 60 kr till 40 kr. Jag tyckte den lite för dyr. Jag som aldrig förut i mitt liv klarat av att pruta har blivit en fena på det dom senaste åren när jag går på second hand och tycker att dom satt för höga priser på en del saker.  


Den här snygga plåtskylten med Marilyn Monroe-motiv var det nån som fick för 119 kr på Tradera. Klicka här för att kolla 


  

Här kommer gruppen The Who med låten "Behind blue eyes" till bilder på James Dean. Klicka här för att komma in på The Whos website 




Sunday Graphics Comments
click to get More Sunday Comments & Graphics 

 
 
Lena

Lena

22 januari 2012 08:24

Jag hade problem med hälsporre för några år sen, men jag fick kortisonsprutor i hälen och blev efter ett tag bra.

Frågade en zonterapeut(som inte visste att jag mådde dåligt och hade gått in i väggen) varför man får sånt, hon frågade var den satt och jag visade. Där sitter alla känslor svarade hon, mår du dåligt psykiskt frågade hon, mitt i prick!!!!

Så allt hänger ju ihop i kroppen!


Hoppas att det snart går över, bra att du köpte ilägg för hälsporre.

kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

22 januari 2012 09:33

Ja du då vet du hur det känns. Vad bra att det gick över med cortisonspruta. Jag har blivit bättre redan av inläggen och sen har jag lugnat ner mig lite och fått upp humöret igen. Det stämmer verkligen det som din zonterapeut sagt. Jag har själv gått på zonterapi några gånger för ett par år sedan. Ja du allt hänger ihop. Tack för din fina och lärorika kommentar.

Tack även för din omtanke

Ha en fin söndag
kramar

 
Vicke

Vicke

22 januari 2012 09:07

vad bra att inlägget fungerar, ha en fin dag nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 januari 2012 09:38

Ja det känns bra

Ha en fin dag själv
kram

 
Pisan

Pisan

22 januari 2012 09:17

Jag såg ett program på tv ganska nyligen om James Dean. Om hur hans bilolycka skulle ha gått till, att det inte var han som körde etc. Bilderna på Marilyn var hemskt fina också, likaså era Elvisbilder. Antar att ni valde att stanna hemma igår med tanke på vädret, eller hur? Vi gav oss iväg ändå och när vi skulle åka hem fick vi ta det rejält lugnt. Ha en fin söndag! Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 januari 2012 09:38

Jag tror jag såg det programmet också. Ja du jag önskar att jag hade kunnat köpa alla tavlorna men jag har ju redan lite av Marilyn och vill ha lite andra stjärnor på väggarna också ;))Vi stannade hemma både för vädret och min hälsa. Fast i dag mår jag bättre och skall ut och promenera igen och vi äter nyttigt och lagomt

Förstår att ni fick köra försiktigt hem

Ha en fin söndag med familjen
varm kram

 
Hanna

Hanna

22 januari 2012 12:38

Jag kan tipsa om den här sidan som tar upp hälsporre ganska väl: http://www.hälsporre.net

/Hanna

http://www.hannaaxelsson.se

Malin wiper

22 januari 2012 12:42

Tusen tack för länken Hanna. Jag skall läsa igenom det ordentligt. Jag har aldrig haft hälsporre förut och det var ingen höjdare. Jag är lite bättre nu när jag har inläggen i hälarna men det släpper inte helt.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards