Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Earth Wind and Fire!

Av Malin wiper - 18 november 2011 07:00

 


 


  Här ser ni Henrik som är butikägare av "Henriks sport" som denna fredagen får önska en låt i min blogg. Han är en trevlig och glad kille som är lätt att prata med. Han är född i Vaggeryd och har haft sin sportaffär sen 1990. På sin fritid så sjunger han i en Gospelkör som heter "Betel Gospel". Dessutom spelar han trumpet. Han har sprungit Göteborgsvarvet 2 gånger och till sommaren är det dags igen.


Klicka här för att komma in på en sida och läsa om Henriks  sport


  

Gospelgruppen han är med i har kommit ut med en cd och den köpte jag.


  


Här ligger hans sportaffär sida vid sida med Akleja blomsterhandel. Jag har fotat lite inne i butiken men det kommer i nästa inlägg. 


  

Henrik har önskat en låt med Eart Wind and Fire. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en amerikanskt R&B- och funkband som bildades i Chicago 1969. Gruppens grundare och frontfigur är Maurice White. Genom åren har gruppen vunnit 6 Grammy på 12 nomineringar. Sångaren Maurice White och The Ramsey Lewis Trio gick ihop på 1960-talet. Bandet flyttade senare till Los Angeles där det tog namnet Earth Wind & Fire. 1972 tillkom flera medlemmar. Ett av många kvalitetsmärken gruppen hade var den berömda blåssektionen The Phoenix Horns. Gruppen var störst i mitten på 70-talet, då de bl.a släppte många soundtracks till filmer. Gruppen är fortfarande aktuell och släppte ett nytt album 2005

  

Här kommer låten Boogie Wonderland



 
 
skrivmoster

skrivmoster

18 november 2011 08:53

Jag älskar gospel! Hoppas att du kan bjuda oss på lite smakprov från skivan?! Fin sportaffär han har denne Henrik!

Kramar på fredagsmorgonen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 november 2011 08:54

Gospel kan verkligen vara fint. Jag vet inte om jag får föra in några av låtarna på Youtube utan måste fråga honom först. Jag tror inte att några ligger ute. Det var bara ett axplock så mycket finns det där

Ha en fin fredag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards