Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Malin wiper - 15 november 2011 16:00

    


Här lite händelser i Vaggeryd framöver:


  


Tina Ahlin kommer till Multihallen Fenix Kulturcentrum Torsdag 17/11 kl 18.00 Det kostar bara 50 kr för vuxna 


Klicka här för att komma in på Tina Ahlins hemsida

 

  


Det blir Stickcafé hos Mimmis Magasin igen 20/11 15-17. Alla är välkomna till några trevliga timmar med kaffe och fin gemenskap. Man behöver inte handarbeta om man inte vill eller kan utan kom då bara för att umgås med ett glatt gäng.


 


  


I dag tisdag 15/11 och Torsdag 17/11 blir det loppis p.g.a flyttning på Storgatan 35 mellan 16-19


  

Denna fina kopparhink såg vi på Röda korsets second hand sist vi var i storstan. Den kostade över 300 kr. Den har många användingsområden bl.a till ved tycker jag.

Klicka här för att komma in på Bolin Smide för att se många fina vedförvaring och annat


  


Fin  tallrik med tomte som stod i skylten


Av Malin wiper - 15 november 2011 09:30


 

Free Facebook Orkut and My Space Happy Birthday Graphics Glitters
Orkut Facebook Myspace Happy Birthday Comments & Graphics


I dag fyller min syster år så jag sänder henne kramar och gratulationer från oss här i Småland. Ha nu en fin och härlig dag och njut. 


  

Här en låt med John Fogerty som heter "Up Around the bend". Han är en av hennes favoriter och Mr T och jag har varit på en Fogerty konsert i Stockholm tillsammans med syrran och hennes man för ca 13 år sedan. Han är otroligt populär i Sverige och kan komma hit när han vill och spelar då för fulla hus


Klicka här för att komma in på John Fogertys hemsida


Av Malin wiper - 15 november 2011 07:15

  

Jag och min man tog oss en rejäl promenad efter lunchen. Här en rolig koja på en tomt. Vi gick ner mot samhället och kollade lite runt på hus och annat. Det är ju ingen vinter att tala om så det känns som ständig höst. Man behöver knappt ha handskar på sig om man inte är jättefrusen av sig.


  


 Den första vi träffade på var denna lilla söta flicka som heter Linnea. Hon och hennes föräldrar bor en bit ner på vår gata och det är dom som brukar ha "Öppen trädgård" som jag har fått fota några gånger. Det är en trägård som heter duga.


  

Hon hade sån fin overall och mössa, men mössan ville hon inte ha på sig...  så hon tog av sig den hela tiden...  Hon är så mysig och man kan skoja med henne. Jag tokade mig lite och dansade runt och då gjorde hon likadant...   . Sen sa jag till henne: vilken tokig tant jag är och då härmade hon och sa samma sak och det lät så kul....  Hon är 2 år gammal. Hennes föräldrar är supertrevliga.     


  

Sen tog hon sin mammas väska och det var så gulligt. Det är så kul varje gång man träffar henne.



  

Sen gick vi vidare och såg en massa fina hus


  

  


  

Snyggt lite 50-tals smidesjärnsstaket


  


  

Vi kunde inte låta bli att gå förbi vårt nya boende som vi flyttar in i 15/12.


  

Här ser ni vår ingång och det öppna badrumsfönstret. Vi kommer att bli ensam på vårt boningsplan och endast en lägenhet en trappa upp.


   


  


  


Järnvägstunnelbygget är nu i slutfasen.


    


Hoppas ni haft en härlig frukoststund....   och inte ätit er fördärvad som på detta animerade klipp. Ha en skön dag.



Klicka här för att komma in och rösta på Stockaryds Stationscafé i en tävling 


För att kunna rösta så måste man först klicka på den oranga fyrkanten i vänster menyrad det står my N i rutan. Sen klickar man på röstningsrutan där det står: Rösta på deltagarna. Man får rösta en gång/dag


Så här ser gilla-knappen ut som man måste klicka på först och sen rösta



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards