Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Händelserik promenad!

Av Malin wiper - 15 november 2011 07:15

  

Jag och min man tog oss en rejäl promenad efter lunchen. Här en rolig koja på en tomt. Vi gick ner mot samhället och kollade lite runt på hus och annat. Det är ju ingen vinter att tala om så det känns som ständig höst. Man behöver knappt ha handskar på sig om man inte är jättefrusen av sig.


  


 Den första vi träffade på var denna lilla söta flicka som heter Linnea. Hon och hennes föräldrar bor en bit ner på vår gata och det är dom som brukar ha "Öppen trädgård" som jag har fått fota några gånger. Det är en trägård som heter duga.


  

Hon hade sån fin overall och mössa, men mössan ville hon inte ha på sig...  så hon tog av sig den hela tiden...  Hon är så mysig och man kan skoja med henne. Jag tokade mig lite och dansade runt och då gjorde hon likadant...   . Sen sa jag till henne: vilken tokig tant jag är och då härmade hon och sa samma sak och det lät så kul....  Hon är 2 år gammal. Hennes föräldrar är supertrevliga.     


  

Sen tog hon sin mammas väska och det var så gulligt. Det är så kul varje gång man träffar henne.



  

Sen gick vi vidare och såg en massa fina hus


  

  


  

Snyggt lite 50-tals smidesjärnsstaket


  


  

Vi kunde inte låta bli att gå förbi vårt nya boende som vi flyttar in i 15/12.


  

Här ser ni vår ingång och det öppna badrumsfönstret. Vi kommer att bli ensam på vårt boningsplan och endast en lägenhet en trappa upp.


   


  


  


Järnvägstunnelbygget är nu i slutfasen.


    


Hoppas ni haft en härlig frukoststund....   och inte ätit er fördärvad som på detta animerade klipp. Ha en skön dag.



Klicka här för att komma in och rösta på Stockaryds Stationscafé i en tävling 


För att kunna rösta så måste man först klicka på den oranga fyrkanten i vänster menyrad det står my N i rutan. Sen klickar man på röstningsrutan där det står: Rösta på deltagarna. Man får rösta en gång/dag


Så här ser gilla-knappen ut som man måste klicka på först och sen rösta



 
 
helga

helga

15 november 2011 09:01

Åh, så fina foton... Vilken söt liten tös också!

Kul att få se vart ni ska flytta också. Det blir väl enklare att slippa trädgårdsarbete och skottning mm.

En månad kvar till flytt då och jag kan tänka mig att det känns lite nervöst. Jag minns sist vi skulle flytta - huh vad med grejer vi hade. Vi rensade rejält!

Ha en mysig dag !!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2011 09:18

Ja du hon är så söt och go. Det är så skönt att slippa flytta till ett höghus från eget så vi är nöjda. Det känns som en stor omställning men nödvändig. Vi har rensat bort jättemycket

Ha en mysig dag själv
kramar

 
zoega59

zoega59

15 november 2011 10:04

Vilken söt liten flicka.

Nä i år är hösten verkligen konstig. Vi ska inte klaga, det är barmark och fortfarande värmegrader ute, även om det är kyligt på morgonen.
I alla fall jag hoppas på att denna vinter blir mild.

Jag har plitat ner ett svar på din kommentar i min blogg
Ska försöka bli lite produktiv och skriva något senare idag

Ha en bra tisdag, på återhörande
mvh

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

15 november 2011 16:19

Ja du hon är så charmig och söt och blir så bra på kort. Vi har också sånt väder och jag längtar efter lite snö.

Jag har kollat svaret och skrev lite mer ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

15 november 2011 10:15

Jättesöt tjej! Och vilken fin promenad sen! Det vita huset med glasveranda - en sån har min son också fast ett rött hus. Det är så charmigt!
Förstår att ni längtar till att få flytta in i er nya lägenhet. Nu är ni nog väl förberedda. Som en nära bekant sa när dom sålde huset och flyttade till lägenhet - "Nystart! Nu kör vi!"

Kram till er båda!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2011 16:18

Ja hon är så fin och go. Vad häftig att din son har ett sånt fint hus med veranda. Nu har jag packat in porslin från köket så vi har bara fyra av varje tallrik och koppar kvar ;) Som du skriver så känns det som en riktig nystart.

Så nu kör vi också ;))

Kram till er båda också härliga du

 
Stevie

Stevie

15 november 2011 15:25

Gillar när barn är i den åldern,
då behöver jag inte skämmas för att leka.
Skulle jag leka ensam tror folk att jag är knäpp,
med tanke på min höga ålder.
:o)

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

15 november 2011 16:10

Ja du dom är så naturliga då sen blir vi förstörda fast vi har barnasinnet kvar hela livet. Jag gör tokiga saker ibland trots min ålder och många yngre fattar inte att en gamling som mig bloggar eller överhuvudtaget har nåt kul i livet ;))

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards