Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Kafferepet i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 30 september 2011 17:37

 


Vi har nyss kommit hem från evenemanget "Kafferepet" som gick av stapeln på torget mellan 15-18. Det var inte så mycket folk i början men det kom fler och fler. Det var jättesvårt att fota för solen stod så lågt och är som en skarp lampa och då blir det inte lätt så bilderna blev därefter. Det var i alla fall trevligt och vi träffade en massa folk som vi lärt känna så det blev lite samtal och alla var på glatt humör.


  


Lämnar man sin repstump så får man sig en kopp kaffe och en sånt här smaskigt äppelknyte-wienerbröd. Dom står på torgets torghandelsstånd och serverar. Det är full sommar här just nu och jättevarmt så alla satt ute både på uteserveringen och torgbänkarna. Klicka här för att läsa vad jag skrivit om detta förut och hur det går till


  


Här ser vi till vänster ägaren av Akleja Blomsterhandel. Till höger Myrna som är min tandhygenist och delägare av vår skoaffär City skor. Har bearbetat bilden i photo shop men fick inte till den riktigt.


  


 


  


Tyvärr har ett gäng ungdomar slagit sönder City skors fönsterruta på onsdag morgon vid 05.00-tiden Sen har dom slägtt ut dom skor dom tagit i skogen. Dom som gjorde detta är så unga så dom borde ha legat hemma i sina sängar och sovit.


       


Här ser man att det är fullt på Ritz uteservering. När vi gick därifrån så började det droppa in mer folk.


 


  


Här är ägaren av vår sportaffär "Henriks sport" Jag skall gå dit en dag och fota lite. Han är som dom andra butiksägarna en trevlig prick...  


  


Sen träffade vi lilla söta Thyra som var där med sin pappa. Han arbetar på min mans jobb. Hon hade fått en cupcake som såg så läcker ut.  


  

 
 
Stevie

Stevie

30 september 2011 19:33

Åh vad sugen jag blev nu,
och så får jag inte äta sånt,
om de inte ligger väl förpackade!
:o(
Gjorde pastasås med grädde och makrill i tomat idag.
Skulle ha i stekta champignoner (färska) också,
men dom hade blivit ludna (köpte dom i Onsdags),
så dom åkte ut!
:o(
Som om inte det var nog så har jag ingen pasta till såsen hemma, så det blir kaffe och två mackor till "Middag" ikväll! Men det går det också!
:o)
Kramizar
Stevie

Svar på kommentar:
Den andra bloggen kladdar mycket,
det skrev t.o.m Sita till mig.

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

1 oktober 2011 08:29

Ser att du måste vara försiktig med mat. Ja du man skall akta sig för sånt som inte är riktigt färskt. Så där kan det bli ibland och jag har råkat ut för samma så vi fick ta kaffe och smörgås.

Tråkigt när bloggplatserna strular

Ha en fin dag
kramar

 
Ninz

Ninz

1 oktober 2011 09:29

Dra mig baklänges på en skottkärra vad sugen jag blev på allt gott du presenterade *mums*
Kramen till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

1 oktober 2011 19:43

Då får du dra mig framlänges ;)) du är för härlig och så roligt att se dig.

Stor kram till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards