Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Malin wiper - 5 augusti 2011 13:06


 

   

När jag höll på att plocka lite i lådor så hittade jag denna skylt i plåt som det står "Välkommen" på men jag har ingen aning om vart jag köpt den. Priset var endast 49 kr. Jag satt den mot den inre dörren som har glasruta så ser man den när man kommer in från ytterdörren.     

                             


Fin kopp med en annorlunda tesil som jag såg i ett "Antik Magasin" när vi var till Café Lakatos sist. 


  En annan variant av gammal tesil som jag hittade här  


 

Elegant tesil i porslin som såldes på Tradera för 65 kr för ett tag sen. Jag gillar verkligen Tradera där man kan göra fynd, det finns ju hur mycket som helst.  

Denna tesil är i svensk nysilver (kontrollstämplat) och gick för 326 kr på Tradera så den måste vara nåt extra


Klicka här för att se massor av roliga tekannor


Klicka här för att se mer tesilar på en blogg som heter "Linda virkar"


Mitt favoritte är nåt av "Kusmi Tea" som har många sorter att välja mellan. Det är ett dyrt te men det räcker otroligt länge och man kan återanvända det om man lägger den använda tesilen i en plastpåse och förvarar i kylskåpet till nästa gång. Dom har även ett chai te som jag brukar göra Chailatte på bara möjlk istället för vatten och mjölk. Det har jag lärt av Maria Lakatos som serverar chailatte till den som så vill. Klicka här för att läsa lite om Kusmi Tea  

Som ni ser så har jag bloggtorka....  Jag tänker så det knakar men kommer inte på nåt att skriva om. Just nu håller jag på att se serien "Familjen Ashton" som jag fick låna av Mrs A-G. Det är en gammal långkörare från 70-talet så det tar lite tid att komma igenom den. Klicka här för att se inlägget jag skrev ang serien. 

 

Av Malin wiper - 5 augusti 2011 10:08


Med denna blomma som är en Impatiens från Nya Guinea önskar jag er en härlig fredag. Jag är inte i nån bra form i dag så jag tar en inomhusdag med vila och lite pyssel. Det har nyss regnat och det är bara 16 grader men det behövdes verkligen.


Blomman tål inte sol och måste vattnas varje dag annars tvärdör den. Jag har fått återuppliva den flera gånger.... . Om man bara sköter den som den ska så håller den jättelänge och den kryllar av knoppar.  Den kan tyckas helt vissen om man glömt vattna den en dag men bara en stund senare så reser den sig så vackert och blommorna lyser upp hela rummet


Klicka här för att läsa om blomman



Klicka här för komma in på en fin sida där jag hittade denna vattenkanna. Det finns mycket fint porslin att kolla på där.  

Nu skall jag själv göra lite avslappning och nackgympa så livsandarna vaknar till liv igen.

Av Malin wiper - 5 augusti 2011 07:34

     

En udda konstellation i en duett med James Brown och Luciano Pavarotti i låten "It´s a man´s world". Det är ett roligt påhitt att blanda ihop olika musikstilar


Klicka här för att komma in på Luciano Pavarottis hemsida. Han föddes 1935 i Montale och gick ur tiden 2007 i en ålder av 71 år. Han var en Italiensk operasångare och anses som en av de största operatenorerna  under hela 1900-talet 


Klicka här för att komma in på en sida där det står lite om James Brown. Han föddes 1933 i Barnwell, South Carolina, USA. Han gick ur tiden 2006  i en ålder av 73 år. Han hade stort inflytande på soul och funkmusik i världen, och var även inspirationskälla för rap och hip hop. Dessutom var han en bra dansare.


Av Malin wiper - 5 augusti 2011 07:29

  

Nu drar jag igång med en gissningstävling igen. Nu blir det en svårare nöt att knäcka.


Jag hittade denna bild i ett Antik Magasin och burken används till att förvara nåt i. Jag  har då aldrig sett en sån dosa. Det ligger en man ovanpå locket och kikar ner i ett hål.  Ni får en ledtråd på måndag 8/8 om ingen gissat rätt. Om nån sen har gissat rätt så avslutas tävlingen onsdag 10/8. Om inte kommer det fler ledtrådar.

  

Detta är en av kopparna men ni kommer att ha minst 3 till att välja mellan


Första och andra pris är en nåldynekopp och den som svarar rätt först får välja. Koppen är även fin som en inredningsdetalj.

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards