Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

The Tremeloes!

Av Malin wiper - 23 januari 2011 06:50

     


Vi är uppe tidigt och skall åka till mamma över dan. Jag passar på att blogga lite medans mannnen står i duschen.

 

  

 

Jag har nu gjort mina nackövningar och stretch och för säkerhets skull så la jag på kylgelén efterråt så jag kan ratta bilden också så vi kan avlasta varandra. Här är en övning. Jag har fått 3 övningar som jag skall hålla på med i 14 dagar sen läggs det till övningar eftersom tiden går. Jag tycker att det funkar bra.

 

  

 

Här är dom andra två. Bara man är försiktig och inte pressar på för mycket så kommer det att fixa sig och jag arbetar upp musklerna runt nacken så det avlastar skadan. Nu börjar mannen bli klar och jag måste lägga på ett kol.

 

Ha en jättefin dag därute i verkligheten...  sköt om er

 

     

 

Här kommer lite nostalgi. I alla fall för dom i min åldersgrupp.

 

          

 

De Tremeloes är en engelsk rock and roll -band som grundades 1958 i Dagenham , Essex , och fortfarande aktiv. 

 

 
 
Vicke

Vicke

23 januari 2011 08:38

Då hoppas jag att ni får en trevlig stund hos mamma

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 januari 2011 21:44

Vi fick verkligen en trevlig stund med mamma
Hoppas din kväll varit fin
kram

 
Sussi

Sussi

23 januari 2011 09:36

Vad bra att det känns bra med övningarna. Hoppas dom hjälper dig med ditt nackproblem..
Ha det så kul hos mammsen din :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

23 januari 2011 21:44

Ja det känns som om jag blir stabilare.

Tack snälla du. Vi hade det toppen i dag
kram

 
Lena

Lena

23 januari 2011 10:11

Ja, det är en lycka med barnbarn, Vi kan ses på secondhand här i Habo på Torsdag, de öppnar väl 17.00 tror jag.

Om det blir något annat hör jag av mig:)

Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

23 januari 2011 21:43

Kan verkligen tänka mig det. Då säger vi så.

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Reneee

Reneee

23 januari 2011 10:13

Dom där övningarna ska nog jag också prova på.

http://www.reneemari.blogg.se

Malin wiper

23 januari 2011 21:42

Om du har nackbesvär så kan det vara värt att pröva men ta det försiktigt. Det funkar jättebbra för mig hittills

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Fina Frun

Fina Frun

23 januari 2011 11:02

Hoppas du får en mysig söndag :)

http://blogg.amelia.se/finafrun

Malin wiper

23 januari 2011 21:40

Tack snälla du ;) hoppas du får en fin söndag också
kram

 
Glimz

Glimz

23 januari 2011 22:11

Krama om mammizen massor =) & hoppas att dina nack övningar hjälper dig i din rehabilitering. En fortsatt underbar söndag :)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

23 januari 2011 22:34

Jag har nästan kramat sönder mamma ;) Jag är redan bättre i nacken av övningarna och sen har jag som en livräddare gelén.

Tack för dina gulliga ord ;)

Hoppas din söndag varit bra
kramar

 
Maya

Maya

24 januari 2011 12:45

Usch, jag ryser när jag ser övningarna. Har fått göra dom för många år sedan hos min sjukgymnast och skulle fortsätta hemma, men de gjorde mej bara mycket sämre. Förutom den enorma värken i nackkotorna efteråt så blir jag yr, stel och får oftast migrän mm. Min sjukgymnast sa sedan att det kanske inte var bra för just min nackskada. Men jag har iallafall provat...det är ju huvudsaken ;)

Lycka till Malin och hoppas Du blir hjälpt iallafall :)
*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

24 januari 2011 12:50

Vad tråkigt att inte övningarna funkade för dig. Det fungerar rätt bra än så länge men jag är otroligt försiktig och stretschar bar lite och tar 2 gånger/dag istället för 3 som hon sa till mig. Blir det för jobbigt så tar jag gelén som dämpar ner men än så länge går detta bra. Yr är jag ändå mest hela tiden mer eller mindre men känner mig lite starkare i nacken av detta. Hoppas du har hittat nån annan metod som passar dig bättre. Tack snälla du för ditt lycka till ;)

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards