Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Peter Gadh!

Av Malin wiper - 20 januari 2011 09:13

  


I natt har jag sovit lika gott som dom två föregående nätterna och det beror på att jag smörjer in nacken med ice gelén. Menthollukten känns lugnande och det blir lättare att andas. Det börjar luta åt att vi kommer iväg på vårt teateräventyr i kväll. Vi fick ju byta biljetterna så vi går i kväll istället. Jag känner mig förväntansfull och det skall vara en fantastisk scenografi på denna föreställning. Ute skiner solen och det är ganska mycket snö kvar.

 

  

 

Så här fint ser det ut utanför teatern "Storstickan" i tändsticksområdet. Det är så härligt att dom bevarat tändsticksfabrikerna i Jönköping som är tändsticksstaden. Det är fantastiskt att promenera genom området och det finns både second hand, loppis, radio & tv museum, café, tändsticksmuseum mm. Varje lördag har dom stor loppis och då är det fullspikat med folk och vi har fått tag på en hel del där. Denna teater går under smålands musik & teater. Jag fotade lite när vi var i storstan sist.

 

 

 

Klicka här för att komma in på smålands musik & teaters hemsida. Det vi skall se i kväll är "Måsen" av Tjechov.

 

   

 

Jag frågade om jag fick fota scenen men det kommer jag inte att få göra för dom har en egen pressfotograf. Jag fick i alla fall fota i foajen och dessa läckra masker som hänger på ena vägge är gjorda av Peter Gadh 1999 och är en hyllning till teaterns hantverkare. Klicka här för att läsa om Peter Gadh som bor i Huskvarna

 

  

 

Denna har han också gjort som hänger ovanför receptionen på teatern. Den gillade jag till max. Lite surrealistisk installation. Klicka här för att läsa om surrealism.

              

 

  

 

Denna häftiga drake är tillverkad av teaterna egen scenograf som är en kvinna men jag kom inte ihåg namnet så jag skall kolla i kväll när jag är där.

 

      

 

 Ha en riktigt härlig torsdag och sköt om er...       

 

 
 
Ingen bild

Mia

20 januari 2011 11:13

Längtar till Jönköping min hemstad när jag ser bilderna. Du har en otrolig energi som tyar att ha en så fin blogg och bilder med härlig text. Jag läser varje dag men kommenterar inte lika ofta. Önskar att jag också hade tyat o ha en blogg men det finns i tanken i a f. Nu har jag varit rätt dålig sedan i söndags då öronen ljuter värre än vanligt, testbildssignal x 50 och huvudvärk o matt. Igår kunde jag inte ens gå ut med hundarna så däck var jag. Tackar min underbara sambo som går ut med dem, lagar mat osv när det är som det är. Får väl uppsöka vc om det inte blir bättre. Känns som migränliknande. Ofta relaterar man det ju till fibron men allt behöver ju inte vara det eller?
Kram fr Mia i Kba

Malin wiper

20 januari 2011 12:35

Vad härligt att ha dig här igen. Har saknat dina kommentarer. Förstår att du längtar till din hemstad som är så vacker. Det har hänt mycket på 10 år och en del knäppa byggen har dykt upp men i det stora hela så är det jättefin där. Kul att du gillar min blogg ;) egentligen så skall jag inte sitta vid datan så mycket som jag gör p.g av nacken som inte tål denna påfrestning. Vilket härligt ord "Tyar" då tänker jag på tv serien "Raskens" Du kan ju ha en blogg där du bara skriver ett inlägg/dag eller när du känner att du har lust och orkar. Vad tråkigt att du blivit så dålig och huvudvärk är ingen höjdare. Vad tur att du har en sån underbar sambo som går ut med hundarna istället. Det är så många som har fibro så det är rena folksjukdomen. Jag tycker verkligen du skall uppsöka läkare om det håller på flera dagar till.

Sköt om dig vännen
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

20 januari 2011 12:41

skönt att du fått sova, jag önskar dig en härlig teaterkväll
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

20 januari 2011 12:46

Tack snälla du ;) att få sova betyder allt för hur man skall känna sig på dan.

Det blir säkert en härlig teaterupplevesle

ha det bra
kram

 
Pisan

Pisan

20 januari 2011 17:46

Vad härligt att du får sova igen. Hoppas ni haft det bra på teatern och att föreställningen var bra. Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2011 00:02

Ja det betyder mycket. Vi har haft det helt fantastiskt. Toppenföreställning

God natt vännen
kram

 
Monica

Monica

20 januari 2011 18:53

Hoppas ni får en fin teaterkväll med skratt och trevliga upplevelser:)
Jättefin header du har fått hjälp med att göra!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2011 00:01

Vi har haft det toppen i kväll. Berättar i morgon. Kul att du gillar headern

God natt vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards