Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

kosläpp!

Av Malin wiper - 30 april 2010 06:52

             


Jag fattar inte att det är första maj i morgon. Tiden har gått så fort, vi skall inte göra nåt särskilt i dag men kolla efter om dom har nåt evenemang här med eld och annat. Vi åker inte bort förrens på söndag då vi skall hälsa på mamma och syrran med man. Det var egentligen meningen då att vi skulle åka och se "Kosläpp" det är en lantbruksskola som släpper ut alla kor på söndag och det är en sevärdhet för korna hoppar och skuttar och det är massor av dom. Tyvärr så är det tydligen så populärt att det kommer tusentals människor dit varje år och man har inte en chans att se nåt om man inte trängs och det klarar jag inte. 

 

 

På många ställen i landet öppnar LRFs medlemsföretag sina gårdar när de ska släppa ut sina kor för säsongen. Anledningen till att gårdarna öppnar för kosläpp är att dela med sig av den livsglädje och kraft som finns i ett lantbruk och göra det svenska jordbruket mer levande för människor.

 

      

 

           

 
 
Ingen bild

Cattis

30 april 2010 07:33

Godmorgon! Kosläpp skulle jag med ha velat sett.
Det var det här i närheten i lördag men det blev andra planer. Tur det kanske för jag läste sen att det var 6000 st och tittade. Kanske vi kan få se det på någon liten gård när vi är ute och kör helgen. Alla korna är förhoppningsvis inte utsläppta.
Ha en bra dag.

 
Sussi

Sussi

30 april 2010 07:34

För oss blir det grillparty ikväll.. om servrarna kommer igång vill säga.. :(

Koutsläpp har jag aldrig varit på men någon gång ska jag gå. Kan tänka mig att kossorna blir rejält glada efter att ha stått instängda en hel vinter..

Ha en trevlig sista april
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

30 april 2010 08:26

Koutsläpp är så mysigt. Jag hade släktingar som fram tills för två år sedan som hade en stor gård med nötdjur. Kossorna var glada även de andra dagarna när de fick gå ut men det var något speciellt med den första dagen.
Hoppas att ni får en trevlig valborg

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

30 april 2010 09:08

Cattis: Du har så rätt så man borde besöka nån mindre gård som har kosläpp så man får uppleva det på nära håll.

Ha en fin valborg
kramar

Sussi: Vad roligt att ni skall ha grillparty. Jag har aldrig heller varit på kosläpp förr.

Ha en härlig valborg
kramar

Sanna: Ja det märks att dom njuter.

Ha en fin valborg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

30 april 2010 10:52

MUUU!!! Du kan tänka dig att kossorna är överlyckliga att de äntligen får komma ut :-) Det är ju därför de blir lite galna :-)
Önskar er en fin valborgsmässoafton. Vi ska inte fira nåt speciellt, vi är hemma ikväll och har fredagsmys :-) KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 april 2010 14:42

Kan tro att korna blir lyckliga över att få komma ut i friheten! Här i vår stad brukar de ha hingstutsläpp för allmänheten varje år. Hingstarna gör då upp om rangen, och det kan gå lite hett till bland hingstarna ibland! Har själv aldrig varit där, men det är populärt!
Här verkar det inte vara alltför gott om majbrasor i år, kanske är för mycket snö, hoppas ni hittar någon i närheten!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards