Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Cafè Ritz!

Av Malin wiper - 16 december 2009 12:56

     

 

Så här mycket snö har vi just nu och det har börjat snöa igen. De här är en bild från torget i samhället. Jag blev sittande i 2 timmar hos banken. Vad mycket som händer med fonder och annat på ett år. Jag fick sätta om en del och även göra en del andra transaktioner för att förbättra läget. Nu vill dom att man skall binda sina lån eftersom vi ligger så lågt med räntan nu och den kommer att gå upp. Hoppas vi har gjort rätt i allt men jag tror det. Nacken tog lite stryk att sitta så länge så nu är Valdemarskragen på igen... .

 

  

 

Efterråt gick vi till Café Ritz och delade på en tonfiskbaguett så vi klarar oss till lunch som blivit försenad. Där är det mysigt, varmt och gott att sitta en stund och koppla av. Det är ju inte klokt att man nästan spekulerar bort sin pension. Jag har bara tagit säkra kort nu, törs inget annat men Folksam blir man inte av med och den har gått rätt mycket back.

 

  

 

Det var bättre som det var förr att dom som gick i pension bara fick sina pengar utan att man måste satsa och spekulera hela tiden. Tyvärr så ville dom få ner pensionerna och då blev det här ett bra tilltag. Hur skall vi vanliga som inte är insatta i såna grejer kunna handskas med detta? då får man läsa på och utbilda sig. Bara jag ser det oranga kuvertet så vänder jag ryggen till. Blir även så för............ad av att pensionen blir så liten trots att man jobbat ett helt liv. 

 

   

Jag fotade dessa små kaffekoppar på second hand sist vi var där. Dom är ju jättevackra och glansiga men ingen vill ha dom längre och dessa är turistkoppar från olika ställen. Den röda är inköp av nån i Hannover, Tyskland. Ändå har dom satt ett pris 25:-/kopp och det tror jag inte håller. Dom är mest som prydnad numera, att hålla i örat på koppen är en balansakt i sig.


 

 
 
-Nena-

-Nena-

16 december 2009 13:35

Oj vad snö ni fått. Ser riktigt mysigt ut.

Skönt att se dig uppe igen och jag förstår att du drar ner på bloggandet, bättre att skriva färre än att behöva sluta helt.

Ha det så bra
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

16 december 2009 13:58

Här snöar det nu också, innan det hade vi bara lite puder som låg, det regnade igår. Så nu ser det ut ungefär som hos er. KRAMAR!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 december 2009 15:32

-Nena- Ja det är helt underbart med snö. Nöden har ingen lag så det är bäst att blogga lagomt ;)

Ha en fin dag
kram

Pisan: Skönt att ni verkar få lite mer snö också.

Ha en fin kväll vännen
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards