Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Collen McCullough....

Av Malin wiper - 5 september 2009 11:52


AUTOGRAFSAMLARMINNE


910928 så var min man och jag på bokmässan i Göteborg. Min man och jag hade då varit ihop ett år vi träffades sent i livet. På mässan befann sig författarinnan Colleen McCullough som bl.a skrivit Törnfåglarna. Min man som slukar böcker har även läst alla hon skrivit.



Colleen McCullough, född 1 juni 1937 i Wellington, Nya Zeeland, numera bosatt på Norfolkön. Författare, främst känd för romanen Törnfåglarna.

Colleen McCullough har en bakgrund som neurolog. Hon debuterade med romanen Tim, och fick en enorm succé med romanen Törnfåglarna som även filmatiserades. Hennes bokserie Masters of Rome ledde till att hon utsågs till hedersdoktor


Så här ser hennes autograf ut, jättefin och hon själv var nog det gladaste och trevligaste jag skådat. 


Här ser vi min man med Colleen och ni kan ju se hur glad han är ;) han fick dessutom prata med henne rätt länge.


Jag med Colleen. Bilderna är otydliga eftersom jag fotat av dom ur autografalbumet. Har inte tålamod att scanna in dom just nu ;) Jag själv har sett alla filmer som gjorts på hennes böcker. Jag har svårt att läsa böcker, min koncentration och fokusering är dålig. Ännu sämre blev det efter utmattningsdeppressionen.


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 september 2009 18:15

Oj, vad aktiv du har varit på bloggen idag! Jag nöjer mig med att kommentera ditt senaste inlägg.
Vad roligt att ha träffat Colleen i verkliga livet! Ja, jag vet att det förkortas irl men jag är inte särskilt förtjust i förkortningar. Värst tycker jag MVH är. Nog kan man väl skriva ut Med vänlig hälsning *surt ansilkte* Jag gillar hennes stil och minns med glädje Törnfåglar både som bok och film.
Önskar dig och din man en riktigt skön lördagkväll och avkopplande söndag!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

5 september 2009 18:25

Lambergsfrua: Jag brukar skriva minst 5 inlägg om dan. Jag gillar inte heller dessa förkortningar. MVH är ingen höjdare så jag brukar skriva med hälsning.

Jag önskar dig och din man detsamma
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

6 september 2009 00:04

Jaa Törnfåglarna var ju fantastiskt bra,,annars har jag nog varken läst eller sett nåt annat av henne,,Din man ser verkligen Glad ut.förstår det..
Satt här och kikade på dina inlägg samtidigt hade jag fågellåten på här så avslappnande så jah nästan nicka till..
Kram på dej..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Janne

Janne

9 september 2009 09:05

Hejsan
Härlig autograf samling du har:) Är en autograf samlare jag med. Har varit de sedan 1996. Hoppas du får en bra dag.
Häls
Janne

http://samlarsidan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards