Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juni 2024

Ögonbotten, Cityfestivalen, , Pelle & The Poorboys och en trollslända

Av Malin wiper - Torsdag 27 juni 08:30


Region Västmanland

I går så hade min man en tid på Västerås sjukhus där dom skulle undersöka hans ögonbotten i och med att han har diabetes. Jag stannade hemma för jag är inte i form. Han satt där länge och när ingen ropade upp honom så kollade han för säkerhets skull sin mobil. Han såg då att det var i dag han hade tid så vilken miss. Då var det bara att åka hem igen. Lite dråpligt blev det men han fick sig en extra tur ut

 

                                                

 

I dag startar Västerås Cityfestival och den håller på från 27 juni-29 juni. Bilden tog jag på ASEA torget tisdags då dom höll på förbereda ett tivoli där. På bilden ser man en attraktion som är motivmålat med Frozen som är en animerad film från 2013

 

                                             


Klicka här för att komma in till Brasserie Stadsparken dit många av cityfestivalens artister uppträder på kvällen. Det är en restaurang som ofta har underhållning men vi har aldrig varit dit. Det är rätt dyrt där men vi får avstå annat för att gå dit nån gång och njuta då dom har musik. 

 

 

Här en annan attraktion som var under uppbyggnad

 

        

Tivoli Blå med Pelle & The Poorboys. En låt jag hittade på youtube som passar in till bilderna

 

 

En närbild på motivmålningarna 

   

Jag såg nåt på marken och tog en närbild. Det var en trollslända av nåt slag

 

        

Ett klipp på en trollslända

 

 

Min man har åkt till sjukhuset nu för att få sin ögonbotten undersökt. Jag möter upp honom inne i centrum när han är klar. Jag har ett ärende och sen kan vi kolla in hur det ser ut på Cityfestivalen. För ett antal år sedan så var såna festivaler i Sverige kostnadsfria vad gäller artister. Numera är det inträde och det tycker jag är helt fel. Det är även skattepengar som går till detta och kommunen tjänar ändå stora pengar på festivalen så jag tycker att alla skall bli bjudna på underhållningen. Den enda jag hade kunnat tänka mig att se live är Miss Li. Vi kommer bara att som förut att gå runt och kolla in lite. 

 

                                    

 

Jag har inte hört nåt från sjukhuset i Örebro än men det brukar ta 2 dagar för svar. Hör jag inget i dag så ringer jag i morgon bitti. Jag försökte i går men kom inte fram då. Hoppas ni har en härlig torsdag att se fram emot. Ha det bra och sköt om er

 

                                                         

 

 

#ögonbotten #Cityfestival #tivoli #Pelle #trollslända 

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Torsdag 27 juni 12:19

Vilken osis! Tur ändå att det inte var dagen innan ...haha, sånt händer.
Lycka till med samtalet imorgon, hoppas du får ordning på det hela mycket snart. Jag håller tummarna hårt!
Muralmålningarna är jättefina!
Kramar
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Torsdag 27 juni 13:10

Det var verkligen tur att det inte var dagen innan ;)

Tack snälla du, jag får se om jag får tag på dom men jag har ju skrivit så dom har i alla fall fått det meddelandet. Tack för din tumhållnig, det kan behövas

Håller med dig gällande muralmålningar

Ha en fortsatt härlig dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 29 juni 06:30

    Äntligen några bilder på veteranbilar, men jag har inte tagit dom själv. Min son såg denna bil utanför ICA Maxi i Enköping. Det är en Chevrolet  Del Ray Brookwood från 1958. Kul att få se en som inte än var helt upprustad. Gissar på att den ...

Av Malin wiper - Fredag 28 juni 09:00

  I går besökte vi Cityfestivalen och det var precis som förra året en massa marknadsstånd över hela stan. Jag börjar med Röda Korsets försäljning på Smedjegatan. Här ser ni Kelly som är chef för Röda korset i Västerås. En väldigt driftig, krea...

Av Malin wiper - Onsdag 26 juni 08:15

             Bild lånad från Håkans Pop   The Shanes var en popgrupp som jag lyssnade mycket på när jag var ung. Nu har deras basist Svante Elfgren gått ur tiden och det i  en ålder av 79 år. På bilden ovan står han som nr 2 från höger. Svant...

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards