Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juni 2024

Pelargång, Mask, fontän, ögat och Eric Camen

Av Malin wiper - Tisdag 11 juni 09:30



 

I går gick vi igenom Stadsparken när det började regna men som tur var så blåste det inte lika mycket som på morgonen. Vi hade varit inne för att hämta ett paket som kommit till Kvarteret Igor postbox istället för Coop där vi bor. Vi hade kraftiga paraplyer med oss så det gick bra


 

Jag gillar ju pelare och pelargångar så vi gick igenom en sån och här har jag fotat min man


 

Sen fick han fota mig i pelargången och då var det regnuppehåll men så fort vi kom ut så började det igen.


 

När vi ändå var så nära Myrornas second hand så gick vi in dit för att kolla runt lite men vi köper inget mer nu. Jag såg denna porslinsmask på ett bord och då kände jag för att spexa till det lite


 

Min man testade också att sätta masken framför ansiktet


  

Fontänen i Stadsparken måste ju också få komma med på bild


 

Vi gick även förbi Ekströms konst och där såg jag dessa Ugglor. Vi har ju ett roligt och dråpligt talesätt som är: Jag anar ugglor i mossen


 

Dom här små skulpturerna var gulliga och kärleksfulla. 


 

Jag gillar däck och på en lång tung lastbil så såg jag dessa snygga däck med röda inslag.



Det låg en svart sneakers som såg rätt ny ut på marken och då satt min man upp den på ett elskåp. Det vimlar av "tappade skor" numera.

 

   

Jag gissar på att ett barn tappat denna leksak från sin barnvagn


  

Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Att jag skriver så beror på att jag i två dagar nu på telefontid har sökt nån på Ögonmottagningen Örebro Universitetssjukhus där jag skall operera mitt högra öga på grund av att jag fått ett hål i gula fläcken. Det har varit omöjligt att komma fram och man får inte höra att man skall vänta i kön utan rösten säger att det är upptaget och man skall klicka på en etta för att komma vidare och då kommer rösten tillbaka och man skall klicka på ettan igen och till slut stter man där med mobilen och hur många ettor som helst och en röst i mobilen som upprepar sig hela tiden.

 

                                              

 

Till slut såg jag att man kunde bli uppringd och väntade på detta. Fick då ett nummer till växeln men där kunde dom inte göra nåt så jag fick ett annat nummer och hamnade på en akutavdelning. Sköterskan som svarade var supertrevlig och kollade upp min journal som kom in för 3 dagar sen sa hon. Hon sa att hon skulle lägga in detta med att jag ser sämre på höger öga i journalen så nu är det bara att vänta. Jag blev både helt slut och uppe i varv av denna karusell..  Det känns som en svart komedi.

 

I dag har vi sol och 14 grader varmt med en klarblå himmel så inte ens vilda hästar kan hålla mig inomhus. Jag tittar in till er mina bloggvänner senare i dag. Ha nu en skön tisdag kära besökare

 

          

Eric Camen med så passande Hungry Eyes


#pelargångar #Myrornas #Fontän #Ekströms #däck #sneakers #Ögonmottagningen #Eric

 
 
Ingen bild

Bittan

Tisdag 11 juni 18:44

Hej! Jag har skickat e-post till dig idag.
Ha en fin kväll!❤️🌷

Malin wiper

Tisdag 11 juni 20:20

Hej Bittan!

Då skall jag gå och kolla

Ha en fin kväll själv
Kram från Malin

 
Micke

Micke

Tisdag 11 juni 19:07

Den där väntar i telefonkön kan ju haka upp sig ibland, att bli uppringd brukar ju fungera men man vet ju inte alltid hur upptagen man är när de ringer, de har aldrig ringt mig inom utsatt tid men det är väl bara att gilla läget.

Ha nu en jättefin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Tisdag 11 juni 20:22

Ja du så kan det vara och som du säger så får man gilla läget ;) men jag kom ihåg en tid då man kom fram till nån direkt, känns som 100 år sedan.

Ha en jättefin kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards