Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Second hand i Skillingaryd!

Av Malin wiper - 6 juni 2010 18:04

  


Vi var in till second hand i går när vi var på Hjulafton i Skillingaryd och dessa illblå fotöljer från ca 40-50 talet tronade upp sig i lokalen...  Jag blev nästan bländad...  Dom var otroligt djupa så jag hade nog behövt ha en lyftkran för att komma upp ur fotöljen...  

 

           

 

Här en märklig lampa som skulle passa i en gammal träbåt om man tog bort fransarna...  

 

 

       

 

En sån här vagn har jag legat i som barn. Känns rena stenåldern men dom är ju supersnygga tycker jag nu.

 

    

Såna här 50-talslampor dyker upp ibland och jag kom ihåg att jag sett dom hos äldre släktingar förr. Denna var rätt dyr med sina 150:-

 

            

Ytterligare en variant. Nu är det lite nostalgitripp...  Det passar så bra för just nu lyssnar jag på Memory lane på WWR där min väninna ia spelar musik just nu. 

 

  

 

I skyltfönstret hos skoaffären i Skillingaryd såg jag dessa skor som jag tycker är jättefina. Lagom höjd för en kväll men tror inte jag skulle kunna gå i såna jämt eftersom jag har ett skadat knä och en dålig nacke och rygg.

 

  

 

Här ett par snygga och bekväma herrskor i samma skyltfönster.

 

Vi gör ingenting just nu och nån Nationaldag har jag aldrig firat nånsin vad jag vet annat än att äta gott i goda vänners/familjens lag. Det har varit en innedag och jag börjar hämta mig i magen och känner att livsandarna håller på att återvända. Jag har i alla fall sett två filmer som jag skriver om i morgon. Hoppas ni alla haft en bra dag...  ha en fin kväll.       

 

 

 
 
helga

helga

6 juni 2010 19:28

Vad mycket fint du hittar på loppisar... Det kanske du skulle syssla med... leta rätt på läckra grejer och sälja vidare dyrt på t ex blocket...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
anna

anna

6 juni 2010 19:35

dom där blå fåtöljerna var helt underbara!

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

 
Monica

Monica

6 juni 2010 20:00

Är så fascinerad vad mycket ni verkar hinna med på en helg, och dessutom hinner du blogga och lägga upp så fina bilder och animeringar:))
Tycker inte jag hinner så mycket på en helg...De går så snabbt...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

6 juni 2010 21:56

helga: Det var snällt sagt ;) man får ett visst öga för saker när man går ofta på second hand. Ja du jag har faktiskt köpt grejer som jag sen sett varit mycket mer värda. Jag har tur att komma precis när nåt sånt kommit in. Tack för tipset ;)

God natt och sov gott

anna: Ja dom var verkligen läckra och uppseendeväckande. Synd att man inte har ett extra rum till såna möbler.

God natt och sov gott

Monica: Kul att du gillar bilderna. Det går mycket tid till bloggen och det är som en terapi men kan bli för mycket ibland och stressen kommer krypande.

God natt och sov gott

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

6 juni 2010 22:30

De där lampetterna som någon (din man?) håller upp känner jag igen. Sådana hade min farmor och farfar.
Kul att se dem igen för det för en tillbaka till barndomen ett tag =)

Ha det så bra
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

7 juni 2010 08:00

Godmorgon vännen =))
Sådana där blåa fåtöljer har jag i stugan , fast de är klädda i ett tyg som är mörk rosa =))
Vilka underbara lampor , man blir ju riktigt nostalgiska =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

7 juni 2010 11:21

-Nena- Kul att du också känner igen dessa lampetter som var så vanliga förr.

Ha en fin dag
kram

Berith: God morgon själv ;) Vad kul att du har såna fotöljer som är jättesnygga och går så lätt att klä om. Ja du man blir nostalgisk av att gå på loppis och second hand ;)

Ha en fin dag sjäv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards