Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 januari 2024

Guldbaggegalan, Wall Of Kindness, Molly Hammar och Shima Niavarani & Jill Johnson

Av Malin wiper - Tisdag 16 jan 10:00

 

Sveriges Radio

I går såg jag GuldbaggegalanSVT play och den var bättre än på flera år i och med att Shima Niavarani var programledare. Hon är proffsig, rolig, har bra timing och har inga divalater. Dessutom var det fler musiknummer än det varit på länge och dom var rätt bra. Jag blev lite besviken över att filmen Dag Hammarskjöld bara fick ett pris och det för bästa kostym och det är dom verkligen värda. Jag har ju inte sett dom andra nominerade filmerna. Paradiset Brinner vann för bästa film så nu måste jag se den. Flest Guldbaggar fick Syndabocken, hela 7 st

 

Öppningsnumret var maffigt med både fantastisk dans och sång från musicalen Moulin Rouge. Den sätts upp på China Teatern i Stockholm

 

                                

 

I Dag Hammarskjöld var allt från foto, kostym, tidstypiska miljöer, musik, skådespelet och färgen i filmen helt otroligt bra. När jag ser en film så vill jag ha en helhet som känns trovärdig och äkta. Ibland har man sett en film med dålig casting och då blir hela filmen förstörd och man lägger ner

 

                               

Jag blev väldigt bekymrad över Peter Haber för han såg inte ut att må bra. Han utstrålade smärta och sorg och det gick rakt in i mig som är högkänslig. Jag har alltid gillat honom och även för att han har integritet. Många skådespelar är med i alla lekprogram på tv men han håller sig till sitt skådespel och det högaktar jag honom för 

 

       

Molly Hammar med ledmotivet till Deep Down (från filmen Avgrunden). Hon sjöng den på galan och hon har skrivit låten själv, så klicka här för att läsa om detta. Hon har en bra röst som hon kan variera utan att det låter ansträngt

 

 

Nu har Wall Of Kindness kommit upp igen men nu på en av centrumgatorna. Förut stod den vid ASEA huset. Jag skall kolla om jag har nåt som jag inte använder men dom sista åren har jag lämnat till Röda Korset och dom pengarna går ju också till välgörande ändamål.

 

                                                            

  

På kortsidan så kan man ställa skor på hyllan och vantar i korgarna. Egentligen så är det hemskt att det skall behövas för ingen männsika skall behöva ha det så och det blir bara värre för varje år känns det som. Nu börjar dom som samlar burkar bråka om sina revir, det har jag sett med egna ögon och nu har en ny grupp dykt upp dom som har låga pensioner och det har ju många numera än om dom jobbat i hela sitt liv

 

Nu har vi hela 21 grader minus igen så det går verkligen upp och ner. Fast solen visar sig nu så det är ju väldigt vackert ute men vi får se hur långt man kan gå för det är ansiktet man fryser i mest. 


 

Här behövs en mjuk nallebjörnskram och det sänder jag till er mina fina besökare. Ha nu en så skön tisdag som möjligt

 

     

Shima Niavarani & Jill Johnson med Tennessee Whiskey


#Guldbaggegalan #Shima #Peter #Molly #Wall #Shima #Jill

 
 
Veiken

Veiken

Onsdag 17 jan 08:01

Oj vad jag gillar konceptet Wall of kindness. Så bra för behövande att bara kunna hämta.
Jag har inte sett galan, men visst kan det vara trevligt. Peter Haber är duktig, hoppas att han inte är sjuk.
Jag förstår att ni har ett eländesväder. Var försiktig när ni är ute och promenerar!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

Onsdag 17 jan 09:09

Det är verkligen ett bra koncept. Jag hoppas verkligen att han inte är sjuk för i filmen han var med i såg han inte ut som nu

Vi har haft turen att inte halka än så länge i alla fall. Vi är väldigt försiktiga men vi smyger inte fram ;)

Ha en fin onsdag
Kram från Malin

 
Maria

Maria

Onsdag 17 jan 15:45

Håller med om att Shiva Niavarini är ett fenomen för sig. Pricksäker och proffsig, gillar hennes pipiga röst starkt också.

Wall of Kindness är fantastiskt, initiativtiagare är ju mäklarfirman Widerlöv, som inte bara ser till sig själva, utan även till samhällets behövande. Vet att de också samarbetar med Uppsala Stadsmission, heders åt Widerlövs! Men som du säger, förfärligt att det ens ska behövas.

Hälsningar
Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Onsdag 17 jan 15:53

Kul att du också gillar Shiva och du uttrycker det mitt i prick. Det är verkligen bra gjort av den firman att tänka lite på andra också. Tack för att jag fick lite mer upplysning ang detta. Att dom samarbetar med Stadsmissionen

När det är så här så är det bra att nån bryr sig.

Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards