Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2023

Röda Korset second hand, blandad kompott, Ick Bill Wyman

Av Malin wiper - 8 december 2023 09:45


 

Vi var in en sväng till Röda Korset i går. Dom hade fått in denna tavla med ett gammalt foto. Gissar på att folket på tavlan är från ca 20-30-talet. På prislappen stod det 250 kr

 

                                                     


 

En hjärtlig och kärleksfull skulptur i nåt träslag. På den prislappen stod det 90 kr 

 

         

Vilket konstverk i form av en annorlunda gitarr i träsnide. Musikern heter  Ichika Nito


 

En Dalahäst i blått med blomsterutsmyckning. Den kostade 100 kr och är en Ludvikahäst


 

Ett fyrkantigt juligt fat


 

Sällskapsspel är ju årets julklapp och det var länge sen jag spelade spel. Förr innan datorns och mobiltelefonernas intåg så spelade man spel så fort man träffades. Det känns som 100 år sedan man spelade sällskapsspel hos varandra. Det var så spännande och man ville vinna. Sen åt man gott, fikade, åt godis och lyssnade på musik.


 

Puzzel har jag aldrig haft tålamod med tyvärr. Jag vill att det jag gör skall gå snabbt och har även väldigt svårt att vänta på nåt jag vet skall hända.  

 

                                                  


 

En bok som Bill Wyman skrivit och den heter Rolling Stones Inifrån. Han var ju förut medlem i The Rolling Stones. Bill Wyman är en brittisk musiker och basist, mest känd som medlem i The Rolling Stones från 1962 till 1992. Jag fattar inte att han nu är 87 år gammal. Tiden är som ett skenande tåg


           

Bill Wyman med I Got Time


 

Här ser man lite herrkläder och det finns mycket mer 


Lite nytt som kommit in i damkläder. Dom får alltid in så mycket snyggt 

 

I dag på morgonen har vi nollgradigt men snön ligger kvar än så länge så det är så vackert ute. Nu slipper vi frysa när vi går ut på promenaden i dag. Efter nyår så måste vi bli lite mer sociala och bjuda hem folk men det har varit så mycket med flytt, sjukdomar, ögonoperationer och annat så man är rätt slut och behövde denna isolering och bara landa i allt. Dom enda vi haft hemma sen vi flyttade är min son och min mans bror. Fast vi har ju haft några musikupplevelser och annat sen vi flyttade hit.


 

Jag fotade en bänk full med snö som jag fixade till lite med bilder från nätet. Med den önskar jag er en färgstark fredag

 

#Röda #tavla #skulptur #Dalahäst #Sällskapsspel #Bill #herrkläder 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 kvinnor av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic  ...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards