Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 december 2023

Röda Korsets Julmarknad och Freddy Amigo, del 1 av 2

Av Malin wiper - 3 december 2023 10:45

 

I går mötte vi upp min mans bror i centrum och gick till Röda Korsets Julmarknad. Jag börjar med bilderna jag fotade då vi skulle fika och sen lyssna på Freddy Amigo. Här blev man servad med tre sorters bröd och kaffe. Allt var hembakat och jättegott. Fotade även dom trevliga kvinnorna som stod där men fick ingen bra bild tyvärr

 

                                       

 

 

Dom hade pyntat och dukat upp i sin stora lokal så det var jättefint. Alla bord var pyntade olika så det var spännande och färgsprakande

 

 

Lite mer av dom olika borden

 

 

En bild på kaffebrödet som var jättegott och dom har hög kvalitet på sitt kaffe. Tyvärr fick jag ingen bra bild på oss tre men jag har andra bilder på oss från denna härliga dag 


 

Så här ser hela lokalen ut och folk väntar på att Freddy Amigo skall dyka upp. Kul att det var lite blandade åldrar och även föräldrar med barn som dök upp

 

   

Jag stod med mitt autografblock i högsta hugg för att vänta in Freddy. Här skriver han sin autograf till mig och han var en väldigt trevlig, glad och sprallig man


 

Så här ser hans autograf ut och den var läcker

 

                            

Lina It 

       

Freddy Amigo med låten Guantanamera. Här fick han verkligen igång publiken så vi sjöng med, applåderade och dansade. Freddy Amigo var med i Talang 2010


 

Röda Korsets tomte dansade runt vid Freddy och bjöd verkligen på sig själv. 


                                                          


 

Nu har vi första advent och vi har tänt första ljuset. Duken på bordet har vi köpt på Röda Korset och mönstret är små grisar, den lyser verkligen upp. Vi har minus 9 grader och den snö vi fått ligger kvar. I dag blir det nog en innedag med pyssel. Jag är ute lite sent för det tar tid med att fixa bilderna och sen få in musikklippen på Youtube. Det kommer ytterligare ett inlägg och då med lite saker runt själva julmarknaden. Nu önskar jag er en ljuvlig och ljus första advent.

 

       

Freddy Amigo med låten Hallelujah som min man filmade med sin mobil. Där hör man hans vackra operaröst. Tack Röda Korset för att ni gjorde denna dag till ett fint minne. Ni är fantastiska! 


#Julmarknad #Freddy #advent

 
 
Herbert

Herbert

3 december 2023 12:43

Idag blir det invigning av Gävlebocken kl 16..Följ Bocken på nätet..
https://www.visitgavle.se/sv/gavlebocken
Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

3 december 2023 13:39

Tack för att du talade om detta, det bli spännande att se. Jag har ju bott i Gävle 5 år på 1980-talet

Hoppas bocken får vara ifred i år.

Ha det bra
Kram!

 
Ingen bild

Bittan

3 december 2023 17:12

Hej! Har du fått e-post jag skickat till dig idag?
Ha en fin fortsättning på 1:a Advent.
Kram från Britt-Marie ❤️

Malin wiper

3 december 2023 17:17

Hej Bittan!

Jag har inte varit ute på mejlet sen i förmiddags. Sorry! jag hänger inte riktigt med och har tre mejladresser så jag skall ta bort minst en.

Jag går ut och kollar nu

Ha en fin fortsättning själ på första advent
Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

4 december 2023 03:21

Det ser verkligen trevligt ut! Jag tror inte jag har hört talas om Freddy Amigo, men jag får lyssna åpå honom. Du har ju påpassligt lagt in youtube med honom.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

4 december 2023 07:57

Det var ju rätt länge sen han var med i Talang. Han var ännu bättre i verkligheten för han är en liveartist

Ha en fin början på veckan

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards