Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2023

Global Living, Sven Zetterberg, Vattenkokare och en vindskulptur

Av Malin wiper - 24 juli 2023 08:30

 

I går hade vi bestämt träff med våra nya bekantskaper N & T för en fika på Global Living. Vi satt utomhus vid detta bord så jag fotade lite på håll så man ser hur fint det är där. Dom båda har varit dit flera gånger när dom haft musikunderhållning från scenen. Vi skall också försöka ta oss dit när ett band spelar.


Här blev T och jag förverkligad på bild och mittemot satt N. Vi pratade på och skrattade och hade det trevligt. Han har varit med i ett blusesband förut

 

      

Då passar det ju bra med lite blues och det med Sven Zetterberg Blues Band. Sven Zetterberg dog 2016 i en ålder av 64 år 


 

Här ser ni Mig och N och vi pratade så mycket så jag glömde att fota det vi åt. Min man och jag tog varsin blåbärspaj med vaniljsås. Dom tog äppelkaka med vaniljsås och det var supergott. Jag glömmer alltid att ta av mig solglasögonen men jag är extra ljuskänslig nu


 

Dom drack dessutom kolsyrad Aloe Vera och i glaset var det fullt med isbitar och en citronskiva 

 

 

Det sista vi gjorde innan vi skiljdes åt var att gå ner till Vasaparken och sitta där på en bänk och sen ta en selfie

 

                                                           

Creative

 

Denna vattenkokare har vi haft nu i 5 år och gillat till tusen men nu har den lagt av. Vi köpte  på ICA den hette Vattenkokare retro rostfri. Ser nu att den inte finns längre att köpa. Den kostade rätt mycket när vi köpte den och vi kände att vi hade inte råd att köpa en ny förrens nästa lön. 

 

                              

Illums Bolighus 

 

Dan efter åkte vi ner till centrum för att bara gå omkring och njuta och då gick vi förbi Röda Korset. Både min man och jag drogs dit så vi gick in och kollade runt. Längst in på en hylla stod denna vattenkokare som var samma modell och märke som den vi hade...  . Av alla vattenkokare, så märkligt. Den var dessutom nyare och blankare så vi kollade vad den kostade.

 

 

Endast 80 kr och den var kollad i och med det gröna märket. Så lättade och glada vi blev. Då var det bekymret ur världen. Vi har använt den i morse och den fungerar perfekt

 

Jag kom inte ut nåt i går som jag tänkt för jag behövde återhämtning hela dan. Det blev rätt intensivt i går men roligt. Nån vilodag måste man ändå unna sig. Hoppas allt är väl med er besökare som jag inte sett på ett tag. Ha nu en så bra början på den nya veckan som möjligt

 

                           

Dagbädd från Lidéns Möbler 

             

Mäktig vindskulptur av Anthony Howe


#bekantskaper #Global #Sven #Aloe #vattenkokare #Anthony

 
 
Kristine

Kristine

24 juli 2023 12:43

Det ser ut til at dere hadde et riktig trivelig treff, med stemning og god mat!

Så rart, dèt med akkurat DEN vannkokeren... - så var det visst meningen, da :)

Ønsker deg og dine en flott ukestart i dag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

24 juli 2023 13:02

Det var verkligen en trevligt möte. Det var tydligen meningen att vi skulle gå in dit och hittade kaffekokaren ;)

Jag önskar dig också en jättefin början på veckan
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

syrran

24 juli 2023 13:29

Vilken tur ni hade med vattenkokaren! Och så trevligt ni verkade ha det med de nya vännerna, även om det kan ta på krafterna så kan det vara värt det om man har kul :-)
Ha en bra fortsättning på veckan!
kram från syrran

Malin wiper

24 juli 2023 13:54

Vi hade verkligen tur. Dom var så lättsamma och trevliga så det bara flöt på. Det är som du säger värt att få ha lite kul.

Tack för dina fina ord syrran

Ha en bra fortsättning själv på veckan

Kramar från storasyster

 
Ingen bild

Gunilla

24 juli 2023 14:18

Vilket trevligt sällskap ni hade till fikaträffen, det är roligt att prata och umgås när man trivs ihop.

Det är som ni blir styrda in i affären för där väntar vattenkokaren på er. Ödet eller vad man vill kalla det.

Ha en fortsatt fin dag!

Varma kramar.

Malin wiper

24 juli 2023 14:20

Det blev verkligen lyckat. Vi får se vad vi hittar på nästa gång.

Precis som du säger så kändes det som vi blev styrda till second hand. Det var verkligen märkligt ;)

Ha en fortsatt fin dag själv Gunilla
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards