Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2023

Walla Tamam Enköping, Ghenwa Nemnom och Betsy Legg

Av Malin wiper - 11 april 2023 11:00



                                  

  

I går då vi åkte till min son i Enköping så ville han bjöd han oss på mat på denna rätt nyöppnade restaurang som heter Walla Tamam Libanesisk Grill & Bar. Dom har inte klar sin hemsida än så länken finns på fodora. Klicka här så kommer ni in på Enköpings lunchguide och där skall dom finnas med


 

När man kommer in så ser man först en bar som är jättefin och massor av små belysningar så det känns så festligt. Vi blev vänligt bemötta och fick menyerna direkt. Dom har även catering och miljön var jättevacker där och framför baren så fanns det också bord vid fönstret 


 

En hel vägg med dryck och fina glas plus snygg bakgrund

 

                                                  

Clipart Library 

      

Lite Libanesisk musik med Ghenwa Nemnom live at Baalbeck, Lebanon för Café De Anatolia

 

 

Här går man sen in till den stora matsalen


 

Det fanns flera olika ställen sitta på och här en av grupperna och allt var så prydligt, fräscht och snyggt


 

En lång grön sammetssoffa som sträckte sig över en hel långvägg

 

 

Min son tipsade mig om denna rätt som han ätit där förut och tyckte var supergod. Det är Shwarma tallrik som är som en kycklingkebab men i jättegott tunnbröd, vitlökskräm och pommes frites. Jag tog bitarna i handen och åt och det funkade jättebra och som min son sa så var det jättegott. Pommes friten var nog den godaste jag ätit, helt perfekt. Det var så stora och generösa portioner så jag orkade inte äta upp allt

 

  

Min man valde en kebabtallrik och han gillade att kebabköttet inte var så tjocka. Han gillade även kolsalladen som var så bra kryddad. Han var lika nöjd som oss och till detta tog vi Åbro alkoholfri öl och den var riktigt god. Dom serverade även en jättegod linssoppa före maten.

 

Jag tog många fler bilder och även på oss vid bordet men trots att jag hade blixten på så blev dom mörka och otydliga. Försökte arbeta med dom i fotoprogrammet men det gick inte och det var synd


 

Dom hade även väggarna fint utsmyckade med både tavlor, lampor och olika konst


 

Så här fint var det på ett av ställena

 

   

En bild på min son och mig som Mr T tog på oss när vi sen besökte båthamnen. Vi hann med rätt mycket på 6 timmar som vi var där. Jämt när vi träffas så har vi även så roligt så tiden bara rusar iväg. Mr C kommer till oss så fort som möjligt nu för vi har ju bara 3 mil mellan oss numera. Det kommer fler inlägg senare från vårt besök i Enköping 

 

     

Betsy Legg med In the early morning rain från 1971. Det är så märkligt för det går inte att hitta nån biografi över denna sångerska som har en sån vacker röst.

 

Vi hade en liten sovmorgon i dag men snart skall vi ut på en promenad för solen lockar utanför. Kl 10.30 så hade vi redan 6 grader varmt. I går promenerade vi sammanlagt 7.75 km tillsammans med min son. Kl 15.30 skall vi vara på Vårdcentralen för att ta vår 6:e covid vaccination. Detta verkar aldrig ta slut för nu pratas det om en sjunde spruta också. Hoppas ni mina härliga besökare har haft en härlig påsk och att ni nu får en skön tisdag

 

 

En av flera rondell-utsmyckningar i Enköping

 

 #Libanesisk #bar #Ghenwa #sammetssoffa #Shwarma #kebabtallrik #tavlor #son #Betsy #rondell-utsmyckningar

 
 
Ingen bild

Gunilla

11 april 2023 13:05

Ser att ni fick en fin dag med sonen och god mat. Visst är det trevligt att umgås över en bit mat och med kärt sällskap.

Har handlat igen vi bara äter upp allt men gott är det att äta.

Såg att jag virrat till det med orden i tidigare inlägg. Får så bråttom och hinner inte kolla, för det försvinner allt jag skriver.
Ha det gott i fortsättningen i veckan!
Varma kramar!

Malin wiper

11 april 2023 13:19

Vi hade det verkligen toppen. Precis som du skriver det så bra så är det verkligen trevligt att umgås över god mat och kärt sällskap.

Det gör ni rätt i för man skall ju njuta ;) och god mat är alltid gott.

Jag tycker inte du virrat till det nåt. Jag är en sån som har så bråttomt så jag glömmer ord och skriver i fel ordföljd ibland. Nu måste min man rätta fel också för jag ser mycket sämre. Ingen fara på taket Gunilla.

Tack för alla dina härliga kommentarer. Ha en fin fortsättning på veckan själv
Varma kramar!

 
Veiken

Veiken

11 april 2023 20:10

Det är alltid roligt att besöka nya restauranger. Blir det då bra vill man gärna komma tillbaka. Det ser verkligen fräscht och fint ut på bilderna. är man dessutom i fint sällskap, så blir det dubbelt bra!
Kors så många covidsprutor man ska ta. Jag har tagit 4 och min man 5. Vi får se när vi tar fler.
Snygg tulpanbukett ni har i rondellen!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

11 april 2023 20:17

Vad roligt att se dig Veiken. Precis så är det när det gäller restauranger och cafen.

Jag tycker också det börjar bli för många och för ofta med dessa sprutor. Det är inte lätt att ta beslut gällande detta.

Det såg verkligen häftigt ut med tulpanerna som stod upp där

Hoppas du haft en fin påsk med din familj
Varma kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards