Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2022

Katt i solgass, klotter, Chrysler, Volkswagen, Håkans Hembageri och Kelly Clarkson

Av Malin wiper - 5 september 2022 12:30


 

Jag promenerade ut i solen i morse vid 09.00-tiden Jag såg en katt som låg i solen framför en sten och det såg så gulligt ut. Jag tror jag fotat denna katt förut. Nu har vi 15 grader varmt och rätt vindstilla så vi har haft toppenväder i två dagar nu. 

 

 

Sen dök jag på en sten där det låg ett cykellås. Ett tag hade det blivit mindre skräpigt på marken men nu är det fullt igen. Allt jag ser nu har jag fotat redan av muggar, burkar, papper, förpackningar mm. Därför fotar jag bara sånt som är lite extra framöver. Man måste få med sig detta med att inte skräpa ner först från sina föräldrar och sen i skolan. Fast jag ser ju även vuxna som slänger ifrån sig saker och till och med drar med sig kundvagnar hem och bara ställer dom på gräsmattan. Förstår inte hur det har kunnat blivit så här från att det har varit självklart att inte skräpa ner

 

 

Nu har vi även fått klotter på några av våra husgrunder i bostadsområdet. Sånt såg man inte här för 5,5 år sedan så det känns inget vidare. 

 

 

På min promenad dök jag även på denna Chrysler Imperial från 1967. 

 

                                 

Bilradions historia 

    

       

Chrysler Imperial från 1926-2006

 

 

Sen såg jag denna Volkswagen från 1972 som jag även fotat en gång förut

 

   

 

Jag var in till Håkans Hembageri och köpte mina favoritbröd rågbullar. Köper man 10 st så kostar det 80 kr och då får man blanda olika om man vill. Jag fotade lite bröd men bilderna blev värdelösa så jag skall gå in där nån dag och fråga om jag kan fota lite bröd utanför disken.

 

Klicka här för att se när jag var dit sist och dom hade ändrat om

 

 

En bild jag tog sist då vi var till Vallby. Dom höll på att fixa nåt med fasaden på den höga byggnaden där det ligger både lägenheter, matbutik, restaurang och mycket annat. Själv har jag inga högtflygande planer men i dag efter lunchen kommer min man hem. Antibiotikan börjar verka så nu håller sig febern på normal nivå och det var ingen covid utan en av dom alla virusarna som går nu, fast hostan har inte gett sig helt men är lite lindrigare nu. Den tog rätt hårt på honom så jag är så glad att han fick ligga inne så länge som möjligt och att ha två förkylningar efter varandra tar på. Han fick antibiotika i sprutform i och med att det var nån infektion också i kroppen så han fick problem med magen också. Han är så nöjd med vården och att dom är så noga. Så är det inte överallt tyvärr. Dom borde få mer lön och mer personal för det är ju fler sjuka nu. Det är många yrken som borde göras mer attraktiva för dom behövs och man skall inte behöva slita ihjäl sig för en liten skitlön

 

                           

Jag trodde det var tisdag i dag så jag blev så förvånad när det bara är måndag..  . Det är nog för att jag är så trött men nu kommer jag att få sova ut då min kommer hem till mig igen. Hoppas ni har en fin vecka att se fram emot med lite positivitet för det behövs. 

 

       

Kelly Clarkson - The trouble with love Is från Love Actually film från 2003 som jag sett om många gånger

 

 

 #katt #cykellås #klotter #Chrysler #Volswagen #rågbullar #Vallby #virusarna #Kelly

 
 
Bittan

Bittan

5 september 2022 12:50

Hej Malin!
Så roligt att läsa att din man kommer hem idag och att han mår bättre. Då behöver du inte vara så orolig och att du kan sova bättre.
Snart skall vi åka till stan och göra några ärenden.
Nu börjar solen komma fram är 16+ nu.
Du får hälsa till Thorleif från oss och att han får rädd om dig och krya på sig.
Stor kram till Er båda från Britt-Marie och Johnny i Mariestad ❤

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

5 september 2022 13:14

Hej Bittan!

Nu är han hemma och det känns toppen. Han skall nu ta det lugnt och inte utsätta sig för nåt. Jag kommer nog att sova i 3 dagar ;) efter detta

Då har ni samma väder som hos oss. Härligt att ni skall åka till stan och handla lite

Thorleif hälsar tillbaka och tackar för omtanken.

Stor varm kram till er båda också från oss

 
Karin Eklund

Karin Eklund

5 september 2022 19:21

Så skönt att din man är hemma igen!
Katten är jättefin, en riktig gulling!
Bilarna är detsamma, men klottret förstås hör inte dit men så är tiderna nu för tiden. Helt obegripligt att folk inte bryr sig längre. Vad är det med världen! Helt upp och ner.
Sköt om dig och din make!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

6 september 2022 09:14

Det känns verkligen toppen. Ja du katten var verkligen gullig och avslappnad där den låg så fint

Det är verkligen synd detta med klotter och så onödigt. Håller verkligen med om det som du skriver.

Tack för din omtanke. Min man hälsar till dig och tackar.

Ha en jättefin tisdag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards