Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juli 2021

Café Två Skator Arboga och Sophie Zelmani

Av Malin wiper - 19 juli 2021 10:15


 

När vi var till Arboga i lördags så fikade vi på Två Skator dit vi varit förut en gång. Kolla in vad kul dom skrivit på dörren in till cafét. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

Klicka här för att se lite bilder från Arboga 2017

 

                                                          

Clipart Library

 

Jag var tvungen att låna en bild från 2017 då inte solen låg på så mycket för som det var nu så gick det inte att få nån bild på ingången. Det ser lite annorlunda ut nu så dom har gjort en del förändringar


 

Så här såg det ut 2017 då man kom in på gården till Cafét. Det är lite förändrat med mer utsmyckning men man ser här hela huset. 


Klicka här för att se hela inlägget jag skrev när vi var dit 2017.

 

 

En bild jag tog på en skata 2019. Den såg ut att vässa sin näbb eller att klia sig


 

Nu är vi tillbaka till 2021 igen och vi satt oss på baksidan där det finns massor av bord. Vi satt oss där det var skugga och min man fällde upp parasollen. Jag kunde inte fota hela baksidan för det satt lite folk precis mitt i.

 

                             

LandShopping

 

Min man tog en morotskaka för det är nästan det enda han kan äta ute. Allt som är mjukt så han kan doppa i kaffet. Han tyckte den var jättegod och börjar känna smaker lite tydligare


 

Jag tog en tekaka med ost och skinka och den smakade bra

 

       

Evélina Simon med Despacito (Luis Fonci cover)


 

Mittemot cafét så finns en byggnad som är gammal men väskött och där är det dekorerat också med olika saker. Jag fick beskära och fixa alla bilder så dom blev visningsbara i solgasset och alla skuggor

 

Klicka här för att se lite finare bilder på fjärilar än dom jag tog sist


 

Lite av utsmyckningen framför cafét


 

En cykel kan också vara en utsmyckning och denna stod där även när vi var dit sist

 

Klicka här för att se när vi var till Håges Bröd i Arboga. Dom hade nu stängt för reparation


 

En vit kruka stod där framför en rabatt. Själv är jag i dålig form efter denna värmebölja som liknar tropisk värme. Därför blev det inte lika mycket fotande på vår biltur utan det blev mer att åka omkring. I går började det bli lite kallare och även i dag än om solen är framme. Då har vi måndag igen och en ny vecka som man inte vet vart den skall ta en men jag hoppas den blir bra. Hoppas ni haft en fin helg och får en fin början på veckan

 

                        

Clipart Library

Klicka här för att se bilder från den stora förödelsen i Tyskland i och med översvämmingarna. Det är fruktansvärt och man tänker på alla som dött och deras anhöriga. Hela marken har blivit förstörd, vägar, sädesfält, ja allt!

 

     

Sophie Zelmani med Memory loves you

 

#Skator #Ingången #Gården #Morotskaka #Tekaka #Evélina #Utsmyckningen #Översvämmningarna

 
 
Ingen bild

Gunilla

19 juli 2021 12:04

God måndag!
Fina bilder som vanligt och de gamla husen så idylliskt.
Skatan är härlig där fick du den i rätt ögonblick.
Lite svalare i dag men värmen kommer åter så man hinner
andas ett tag emellan.
En fin vecka och dag önskar jag!
Kram!

Malin wiper

19 juli 2021 12:52

Tack snälla du. Ibland har man tur och klickar till precis i rätt sekund. Skönt att det är lite svalare men trist att det kommer att bli lika varmt igen.

Ha en fin vecka själv
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

20 juli 2021 17:39

Så mysigt café ni besökt. Gillar sådana där trädgårdsfik där man kan sitta ute som i en egen trädgård. Vi har bara en varm balkong. =D¨
Önskar dig en fin start på veckan!

Malin wiper

20 juli 2021 18:40

Det är verkligen ett fint och lyriskt ställe. Vi har också bara en varm balkong:) och det går inte att sitta där på eftermiddagen för då blir man stekt

Ha en fin start på veckan själv

Tack för dina härliga kommentarer

 
Ingen bild

Paola Svensson

20 juli 2021 17:40

Glömde skriva att Sophie Zelmani är en av mina favoritartister. Gillar hennes melodier och hennes sätt att sjunga.

Malin wiper

20 juli 2021 18:42

Vad kul att du också gillar henne. Verkligen fina melodier och hon har verkligen ett eget sätt att sjunga på och så soft och vackert. Man blir avslappnad

















Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards