Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2021

Dagens skräp, Vindspinner, balkong och Gatumusikant

Av Malin wiper - 23 april 2021 07:45


                       

 

En randig tröja hängde över räcket på en parkeringsplats. Det kan dyka upp vadsomhest när man promenerar omkring och  man ser sig lite mer omkring


 

En stund senare ser jag detta sadelskydd liggande på marken. Detta var i går så det hade blivit lite översnöat


 

Sen dök jag på en godispåse som blivit slängd när godiset var slut. Djungelvrål original från Malaco. Djungelvrål är ett godis som började säljas 1982 och det skall vara jättesalt 

 

                                   


Gosedjur i form av en apa från Blå Elefant

 

En Budweiser öl har fått nog och lagt sig till vila

 

                          


Flasköppnare från Briscapo 

 

Detta ser ut som en plastflaska som det varit nåt slags likör i och nu är den skräp på marken

 

 

Här på en liten balkong blommar det för fullt nu och det är blommor som håller lite för väder och vind

 

        

3D svan vindspinner 

 

 

Vi har verkligen skalat ner allt på denna balkong för den är så långsmal. Vi har två stolar från second hand som går att fälla ihop. När det kom besök tog vi fram fler stolar. Bordet köpte vi på IKEA för några år sedan och sen tapetserade vi det med en tapet som fick lite 3D effekt. Ovanpå tapeten så lackade vi och nu har det hållit sig fint i flera år. Egentligen skulle man ha nåt på betonggolvet också men när det regnar så regnar det in. Vi känner inte för att lägga ner nåt jobb mer än på blommor och det blir mest en balkong som vi sitter på om temperaturen är skön.

 

                                             

                     CDON   

Klicka här för att se när min man tapetserade bordet. Klicka här för att se hur det såg ut på vår förra balkong. Klicka här för att se när vi tog med oss stolar och ett annat ihopfällbart bort på en utflykt. Då hade vi egen bil 


 

Nu hoppas jag vi får en fredag och helg med bra balans för det är inte så vanligt i detta läge vi befinner oss i nu

 

      

Gatumusikant spelar låten Mad World. Vad jag saknar musik på gator och torg. I större städer finns det lite och i andra länder och allt har ju utveclats då det har dykt upp  nya former av underhållning

 

    

En minnesbild på en Caltex mack jag fotade 2016 utanför Anderstorp i Småland. Klicka här för att se hela inlägget jag skrev då. Stället heter Nostalgihuset i Stjärnhult. Hittar ingen länk till detta ställe längre så det har nog inga evenemang längre

 

Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp ang Caltex

 

Det slutade snöa till slut i går och solen kom fram. I dag på morgonen så har vi sol och blå himmel igen. I morgon blir det tydligen ett bakslag med busväder igen. Vi hade tänkt åka till min son i morgon men vi skjuter fram det lite tills vi får en fin dag för vi vill ju vara utomhus så mycket som möjligt då vi träffar honom. Nu vill jag bara önska er alla en härlig fredag. 

 

     

En minnesbild på mig från sommaren 2011 då vi bodde i småland. Jag satt på en bänk i Tändsticksområdet i Jönköping. Vi både promenerade där, fikade och gick på second hand. Klicka här för att läsa om Tändsticksområdet och se en bild över hela området. Där finns ju också Tändsticksmuseet som vi besökt några gånger. Klicka här för att komma in på ett inlägg där man ser mer från Tändsticksområdet 

 

#Tröja #Sadelskydd #Djungelvrål #Öl #Balkong #Balans  #Caltex #Tändsticksområdet

 
 
wiolettan

wiolettan

23 april 2021 09:12

Det var mycket skräp. Tänk att folk slänger sånt, de bryr sig inte, att det är någon annan som får plocka upp efter dom.
Fin bild av dig där på bänken.
Djungelvrål, det var Peters specialgodis då han var ung. Han bjöd mig en gång, men aldrig mera, det var inte gott, enligt min smak.
Trevlig fredag Malin. Hälsa din man så gott. Mår han bra nu?
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 april 2021 13:39

Det finns hur mycket som helst om man går och kollar runt. Det blir verkligen dyrt när andra skall ta reda på allt och det får vi andra som sköter oss betala.

Ja du den bilden blev rätt bra för jag är så stel så det är sällan jag blir bra på bild.

Jag blev så full i skratt av dina rader om Djungelvrål ;) det är tydligen jättesalt.

Ha en trevlig fredag själv med din man. Min man hälsar tillbaka. Han mår bra och känner sig inte sjuk. Han pratar bättre nu också plus att bedövningen i tungan har släppt lite.

Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

23 april 2021 09:14

Så bra att du uppmärksammar skräpet! Det är otroligt så slarviga folk är med vår natur!
Vi klarade oss från snö, men det blåste rejält. Skönt i lä dock. Idag har vi klarblå himmel. Inte så mycket blåst, så det blir nog en stund i solen i eftermiddag!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

23 april 2021 13:41

När jag är ute och promenerar så blir man uppmärksam på detta problem med allt skräp som slängs. Vissa är inte rädda om naturen och kan inte tänka ett steg längre tyvärr

Det blåser jättemycket här också just nu och är kallare. Solen är ändå framme

Ni har det så fint som kan sitta i er veranda eller utanför på gräset. Förstår att det är njutbart

Ha en skön fredag
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

23 april 2021 14:14

Det blir nog bra på balkongen när du fixat till det, du har det i dig. Förstår inte när man har soffor och massor av kuddar men inget tak över så man skall springa ut och in med allt, eller bryr sig inte.
Vad skräp du ser på promenaderna man får vara glad så länge det inte är burkar och skålar så djuren får i halsen och fastnar
Önskar er en fin fredag och helg!
Kram!

Malin wiper

23 april 2021 16:27

Tack snälla du ;). Jag fattar inte heller detta med att ha möbler ute och inget tak för det kommer ju alltid regn under en sommar. Det finns även många trasiga burkar som djur har skadat sig på så man kan hitta hur mycket som helst.

Ha en fin fredag och helg själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards