Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 april 2021

Mälarpromenaden i Västerås, Vindspinner, traktor och Onkologen

Av Malin wiper - 21 april 2021 16:00


 

Vår andra fika i går intog vi en bit upp från Mälarpromenaden. Vi satt oss på den annorlunda bänken som jag fotat förut. Där fick vi utsikt över Mälaren

 

                                                      

                              Smart fritid

   

Vi hade kylväska med oss med smörgåsar och mjölk till kaffet. Vi hade slut på både tomater och annat som vi brukade lägga ovanpå osten men det gick bra ändå

  

         

Här sitter jag och myser efter fikat. Det var helt underbart i går men i dag är det lite kallare så man får hålla sig i solen. I dag känner jag av att det skall bli väderomslag för jag har lite tryckande känsla över pannan och lite huvudvärk


           

Outdoor Kinetic Wind Spinner


   

På sidan om där vi satt och fikade på den annorlunda bänken höll dom på med arbeten i vattnet. Det är dagvattenlänsar som lagts ut för att gå bättre kontroll på dagvattnet innan det rinner ut i Mälaren


  

Den här killen hade fullt upp med att spänna upp systemet


 

När vi åkte utefter en av dom små vägarna så dök denna traktor upp på en åker. 


         

Veterantraktorplöjning

 

Min man kom hem vid 13.00-tiden och allt hade gått bra. Här kommer min mans egna ord:

 

Hej allihopa! Nu på morgonen har jag varit på Onkologen för att få en plastmask gjord. Denna mask skall göra så att mitt huvud ligger på millimetern exakt vid varje strålning. När jag låg i maskinen (MR) exakt där dom ville ha mig så lades en varm plastmatta på mitt ansikte och modellerades tätt intill mitt ansikte. Efter detta så kördes MR-röntgen för att få exakta positioner. En punkt tatuerades på mitt bröst för att man senare skulle kunna lägga kroppen i exakt läge.

 

                           animated-mask-image-0038                                              animated-mask-image-0038            

 

En dryg timme senare var det dags för tandläkarna på Käkkirurgin att gå igenom mina tänder för att upptäcka eventuella felaktigheter. Allt var perfekt. Troligen påbörjas strålningen 28/4. Ha det gott..

 

 

#Mälarpromenaden #Bänken #Spinner #Dagvattenlänsar #Traktor #Veterantraktorplöjning #Onkologen

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 april 2021 09:01

Ni har många fina platser att slå er ner och fika vid.
Lite kyligt i dag och snö så det blev vitt ute, man det försvinner snart.

Ha det bra själv maken och skönt att se att dom tar hand om dig på bästa vis. Det är mycket man skall få vara med om här på jorden.
Nu skall jag bädda rent och dammtrasan fram roligare blir det inte i dag.
Må gott!
Kram!

Malin wiper

22 april 2021 09:45

Ja du det finns hur många ställen som helst att slå sig ner på. Vi har även många ställen här i Hallsta och dom är inte snåla med parkbänkar

Vi har också lite kyligare och det snöar just nu. Livet är verkligen inte friktionsfritt utan det händer nåt med jämna mellanrum och så har det varit hela tiden

Då har du lite att göra i dag och som du säger så händer inte så mycket i dessa tider

Ha det bra och sköt om dig/er
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards