Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2020

Ford Station wagon 1964, Volvo Duett och Rock'n roll dance

Av Malin wiper - 23 augusti 2020 15:00


 

För ett tag sen då vi hyrde elbilen så såg jag denna ljusblå FORD STATION WAGON från 1964. Den stod vid en bensinmack och jag frågade killen om jag fick fota bilen och det gick bra


 

Den var verkligen läcker och hade en snygg blå färg. Killen ville inte vara med på bild så jag dolde hans ansikte för han tankade just då

 

       

Gammal bilreklam med en Station Wagon från 1965


 

Bilen hade beigevitt tak och snygga lyktor


 

Fälgarna gick i samma färg


 

Den här bilden fick jag av min son över mejl. Han var ute på Enköpings torg och där stod denna snygga Volvo Duett. Bilen var skyltat för närproducerad honung. Bredvid bilden ett torgbord där dom sålde denna honung. Det var ett tag sen jag besökte Enköpings torg. Jag har aldrig sett en Volvo Duett i den färgen förut. Där på torget har dom en stor fontän också som jag fotat några gånger. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag fotat fontänen när det stod en toalettstol där. Klicka här för att se en bild på fontänen från 2012, då längst ner i inlägget. 

 

                                  


tradera 

Klicka här för att se några Volvo Duett som jag fotat. Klicka här för att komma in på Riksettanrallyt 2013. Där förekommer en Duett. Klicka här för att se mer från Riksettanrallyt 2013. Första bilden med en Volvo Duett med husvagn. Jag var sjuk då så min man var ute och fotade åt mig. Klicka här för att se när jag fotade Volvo PV-Klubbens sommarträff 2011. Där förekommer även Volvo Duett. Nu blev det mycket klickande..  . Det började jag med för många år sedan då alla inte förstod detta med länkar.

 

 

På en vägg i köket har vi en tavellist med 6 st nostalgiböcker. Ovanför 2 tavlor med gamla volvobilar. Det var bilder vi fick av en granne på samma gata som oss i Vaggeryd då vi bodde i vår sista lägenhet där. Sen ramade vi in bilderna och dom passar så bra ovanför tavellisten. Vi har en innedag med toning av hår, spadag med fotbad mm. Vid 12-tiden kom solen fram igen men i morse hade vi bara 18 grader men nu 21 i skuggan. Annars händer inte mycket här men det blir mer framöver då jag blivit av med harpesten. Ha en fortsatt fin dag mina kära besökare 

 

      

Rock'N Roll Medley 50s 60s (cover) till dansnummer. 

 

#Station #Duett #Riksettanrallyt #Tavellist #Roll

 
 
Amisa

Amisa

23 augusti 2020 18:04

Häftiga danser du bjuder på idag, men nu blir jag nyfiken på om du körde dom här dansstilarna när du var ung?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

23 augusti 2020 21:31

Jag var barn på 50-talet så jag hade inte kunnat vara ute och dansat då. När jag kom ut i svängen så var det The Beatles, The Rolling Stones, Bob Dylan mfl och alla dom var äldre än mig.

 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 augusti 2020 07:04

Här har danserna uppstått igen, de som inte du och jag har dansat för att vi var för unga på den tiden. Men det finns dansgrupper som håller kurser här. Nej, jag tänker inte gå, haha.
Snygga bilbilder, wow-bilder!
Ha en fin måndag Malin,hoppas att du känner dig frisk och kry igen! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 augusti 2020 08:35

Dom har verkligen kommit tillbaka dessa danser. Du är för rolig Karin ;) behövde få le lite nu. Jag kommer inte heller att gå på danskurs ;)

Ja du denna bil var så läcker. Jag är trött av antibiotikan men jätteglad för att utslaget blivit mindre och inte så skrikande rött. Det går åt rätt håll

Tack för din omtanke och fina ton

Ha en härlig måndag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

24 augusti 2020 12:06

Tänk om man kunde ta sig en svängom så kul det skulle vara men det är inte att tänka på men så duktiga de är.
Själv började jag gå Nalen där spelades mycket jazz och var ett härligt ställe med Topsy som var ägare, en mycket snäll man mot oss unga tjejer.Det skulle vara i dag det.

Så skönt att det går åt rätt håll med harpesten och du mår bättre.
Ha en bra början på veckan! Kram!

Malin wiper

24 augusti 2020 12:14

Dom är verkligen skickliga dansare. Jag gillar både jazz, blues, rock, pop, visor, rap mm men inte dansband.

Ja du vi blev väldigt bra behandlade som unga tjejer. Jag var ju barn på 1950-talet så jag har inte dansat danserna i klippet. Började gå ut på popklubbar 1965 i tonåren.

Det känns verkligen skönt att nåt händer med det hemska utslaget. Svullnaden har också gått ner så jag går bättre.

Ha en fin början på veckan själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Dan Murray

2 september 2020 19:35

Hi Malin, Y really like your blog post and pictures. I love animals, home decor as well as green areas. Quick question have you considered uploading some of your quotes or pictures on websites that let you customize products and garments? Just as an example check <a href="https://teechip.com/">this one</a>
:)

Malin wiper

3 september 2020 09:43

I am så glad that you like my blog. Is This the sight you mean:

https://teechip.com/

I can pot a link too my sight

Have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards