Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 januari 2020

Volkswagen Beetle från 1999, arbetsfordon och Värnamo kudde

Av Malin wiper - 8 januari 2020 13:30


                        

 

Vi gick ut på ännu en promenad i går och då såg vi denna VW Beetle från 1999. Jag gillade färgen och den var så välskött. 

 

        


Sen dök en lastbil och grävskopa upp utefter vägen

   

En av dom som arbetade där sa att dom höll på att göra nytt avlopp till huset bakom. Det var en kul och trevlig kille som vi pratade med ett tag

 

Klicka här för att se när jag fotade utanför U-Shakt i Västerås, flera gamla grävskopor

 

             animated-bulldozer-image-0009                                          animated-bulldozer-image-0009


 

Så här såg det ut där dom grävt upp och en kille hade gått ner för stegen och höll på att arbeta. När man är ute och promenera så händer det alltid nåt


 

Ett renoveringsobjekt utanför ett ställe där dom reparerar bilar


 

Den kommer att bli jättesnygg och jag hoppas kunna se den färdig så småningom

 

     

Detta är en tråkig syn och det finns hur många car "Graveyards" som helst. Klicka här för att se lite fler. Klicka här för att se en car graveyrad i Sverige. Tur att det ändå finns så många som tar hand om gamla bilar och rustar upp dom.

 

 

Ett gammalt utlevat arbetsfordon av nåt slag. Om vi människor också kunde komma in på besiktning och reparation. Tids nog så går det nog att byta ut allt på en männsika. Vi är ju redan nu lite av reservdelsmänniskor. Fast det är ju mest höfter, knäleder men mer än man tror byts ut. 


 

Sånt här är roligt att dyka på, ett riktigt kaos och så känns det just nu i mitt öra och huvud i och med nacken men det går väl över.



 

En trapp till flygplan som inte används längre eller om den skall repareras


 

En trapp till ett lite större plan. Jag har inte vartit på flygresa sen 1997 då min svärfar dog i en ålder av 74 år. Före det så flög vi på semester till Venedig och det var 1995. Före det så var det många år sedan jag flög.

 

                   animated-aeroplane-image-0034                animated-aeroplane-image-0034                animated-aeroplane-image-0034

 

Vädret är som vanligt grått och det är nu 7 grader varmt så det börjar likna vår och sommar. Jag sov så dåligt i natt på grund av nacke och öra så jag fick gå upp och sätta mig och se på tv 03.00 men sen sov jag till 09.30 Jag hade som tur var detta inlägg nästan klart. Det är så fruktansvärt med bränderna i Australien. Det verkar ju aldrig ta slut. 

 

 

Vi har fler butiker och företag än man tror i Hallstahammar. När vi flyttade hit så låg det en golvbutik här men för ett tag sen flyttade Sänggiganten in. Bakom detta hus ligger nu L-E Golv AB. Klicka här för att se när jag besökte den 2 september 2019.

 

                              


                                                AO Möbler

 

Apropå sömn så är det väldigt viktigt med en bra kudde då man har besvär med nacke och rygg. Jag pratade med min väninna A-G i går och hon tipsade om en kudde som går under namnet Värnamokudden Anemon. Jag har en rätt bra kudde nu men den är lite hård så jag skall nog satsa på en Värnamokudde så småningom. Vi har nu varit ute på vår första promenad och det blir ytterligare en efter lunchen. Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare


#Beetle #Grävskopa #Renoveringsobjekt #Kaos #Trapp #Sänggiganten 

 
 
wiolettan

wiolettan

8 januari 2020 20:41

Så roligt att få följa med på din promenad. Det var mycket att se och intressant.
Men, jag tror jag stannar upp på den första bilden och blir kvar där ett tag. Vilken pärla, vilken underbar liten bil och vilka härliga bakljus.
Sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplats.se

Malin wiper

9 januari 2020 08:23

Vad kul att du tycker det. Håller med dig vad gäller bilen.

Sköt om dig du också
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards