Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 september 2019

Pannkakor hos Systrarna Ericsson, drinkglas, Kaja och ABBA

Av Malin wiper - 20 september 2019 17:00

 

Vi åkte in till Västerås med bussen 10.30 för att handla några saker och även komma ut lite. Än har det inte blommat ut och man kan fortfarande se utemöbler lite överallt. Vi hade båda sovit lite dåligt och var inte så pigga så vi var bara borta 2,5 timmar men det räckte för att vi hann både handla och få nåt matigt i oss

 

 

En gul bullig bil nosade upp sig på den stora parkeringen där vi själva brukade stå parkerade

 

 

Vi fikade innan vi åkte iväg så vi kände för att bara äta några pannkakor ute. Vi gick till Systrarna Ericsson där vi ofta fikat men nu valde vi deras pannkakor med blåbärssylt och en grädde som såg ut som en härlig maräng. Pannkakorna var jättegoda och blåbärssylten magiskt god och så även grädden så vi njöt som bara den. Klicka här för att se ett klipp på Pannkakor steg för steg

 

 

Dom hade denna fina tårta som jag såg många tog av. Deras kaffebröd är lite över det vanliga med många egna sorter som man inte sett hos andra. Klicka här för att se roliga tårtor och kakor. Klicka här för att se en tårta i form av en soffa

 

 

Den här godsaken får munvattnet att rinna..    

 

 

Tog en tur in på Myrornas second hand för att kolla om det fanns nåt drinkglas som jag kunde använda på barvagnen till drinkpinnarna vi har. Det som fanns var för dyrt med 45 kr för ett begagnat glas

 

 

Då gick vi till Cervera och hittade detta tunga höga glas för 65 kr det var det enda som man kunde köpa ett av för annars måste man köpa minst 4 st. Det är mycket finare i verkligheten för man ser inte mönstret på bilden. Där har vi drinkpinnar i muranoglas som vi köpte när vi var till Venedig i slutet av 1990-talet och åkte bussbåt över till Murano. Tyvärr har flera gått sönder men vi har ett antal kvar. Klicka här för att se ett par örhängen i Muranoglas. Jag hade både örhängen och flera halsband som jag köpte i Murano och inget finns kvar och det ångrar jag i dag

 

                  


                            Häftig drinkpinne från Lyckasmedmat

  

 

Nu har vi fått fullt på övre våningen av vår barvagn. Klicka här för att se hela vagnen. Bananen som stickar fram är en fickplunta som jag köpte på Matpiraten när dom slog upp sina portar. Klicka här för att se hela pluntan

 

        

 

En lila cykel dök upp

 

 

Sen var det dags att åka hem och då satt vi på en bänk på perrongen för den ligger inte långt från busstationen. Där satt vi och njöt och väntade för vi var lite tidiga

 

 

En kaja promenerade framför oss helt orädd och såg riktigt gullig ut  

 

  

Här har den närmats sig kanten ner mot tågspåret. Efter en lång stund så hoppade den ner och gick omkring där en stund. 

 

 

Jag har undrat varför jag fryser så hemskt på eftermiddagarna så jag har trott att nåt varit galet med levaxinet men min man träffade på ett grannpar en trappa upp och dom fryser också. Dom ringde Hallstahem och kylan kommer från den nya ventilationen från hål i ytterväggarna. När det blir kallare skall dom kolla upp detta för det är en prövotid. Då fick vi svar på det vi undrat över. Det grannparet är jättetrevliga så vi pratar med dom när vi träffas ute eller i trappen. Dom har bott 36 år i sin lägenhet och sett många flytta in och flyttat ut genom åren

 

      

Jag hittade detta klipp "The Last Video". ABBA. Hoppas ni får en både rolig och härlig kväll mina fina besökare. Kram på er..  

 

 

#Pannkakor #Myrornas #Glas #Tåg #Kaja #ABBA

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

20 september 2019 18:49

Så färgrikt inlägg du bjuder på här!
Pannkakorna får snålvattnet att rinna. Det är så längesedan jag åt sådana. Måste kanske få till det någon dag.
Bra att du fick veta varför du har frusit. Tänk att ni inte har blivit informerade om det på annat sätt tidigare? Nå, det är som det är men ibland önskar man att information skulle ges för att man ska slippa undra.
Ha en fin kväll Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 september 2019 07:47

Tack snälla du. Ja du ibland blir man sugen på pannkakor. Vi visste ingenting om detta med värme kyla så det var bra att vi träffade grannarna. Det har varit värst i sovrummet och det har dom ändå isolerat

Annars brukar detta bolag vara otroligt duktiga på att informera.

Ha en fin dag Karin
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards