Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2019

Hallsta Café & Restaurang, pillerask, mugg och skrivmaskin

Av Malin wiper - 12 juli 2019 08:00


 

Efter att min man varit till Fysioterapeuten i går så var klockan så mycket så vi åt på Hallsta Café & Restasurang. Han tar  alltid från salladsbuffén men inte jag för då blir jag för mätt. Min man gillar deras sallader som är fräscha och välsmakande


 

Vi valde grillade kycklingfileér med hemgjord potatismos och tzatsikisås. Det var som vanligt jättegod mat och deras tzatziki-sås är nåt alldeles extra. Att dom sen har en örtolja på tallriken och mosen gör att det blir ännu godare. Kycklingen är grillad och supergod 


 

Efter det så gick min man in på Lidl för att köpa bananer som höll på att ta slut hemma och då satt jag utanför på en bänk och väntad. Blev uppspänd i nacken så jag tog fram den fina pillerasken jag fått av min bloggvän Bittan och tog en Ibemutin med lite loka som jag hade med mig i exraväskan. Jag har verkligen nytta av denna fina ask och har även pollenallérgitabletter i ett fack

 

Klicka här för att se hur asken ser ut i sin helhet


 

När jag satt där på bänken så såg jag att en bit ifrån på parkeringen stod STUDEBAKER SKYWAY CHAMP 1946 som jag fotat förut i bloggen. Den är mäktig

 

       

Detta är en Citroen ds 21 och såna såg man ofta på gatorna när jag växte upp. Jag tyckte att det var en av dom finaste bilarna för formen är så snygg och tilltalande men det var dyra bilar. Jag såg en för ett tag sen som jag inte hann fota. Klicka här för att se en Citroen 8 som jag fotade på elva kajen i Västerås. Klicka här för att se en citroen ds 21 jag fotade i Jönköping 2016. Tyvärr så är inte bilderna så bra för jag har bättre kamera nu och har lärt mig mycket och kan fixa till bilder på ett bättre sätt än förut


 

En pojkcykel som såg ny ut dök även upp lite senare då vi var på väg hem. Märket är "muddyfox          


 

Nu har jag tagit en av muggarna jag köpte billigt hos Åsby Floristen och ställt på mitt dator/kontorsbord. Förvarar pennor och några USB minnen där. Passar bra eftersom det står "Bloggare" som text. Bredvid ser ni den lilla skrivmaskinen i keramik som jag köpte på Åsby Hem & Trädgård för ett tag sen och då var det planterat en kaktus i skrivmaskinen. Nu har jag mina visitkort där Jag började ju som kontorist och älskade att skriva maskin och hade gått på Handelslinjen i skolan.

 

        

Så här ser en av dom alla skrivmaskiner jag använt mig av på kontor. Ganska snart så kom dom elektriska från Facit in i bilden och då behövde man inte trycka ner tangenterna så hårt som förut och det var jobbigt i början att vänja sig vid. Jag är lika snabb i dag på datorns tangentbord som jag var på skrivmaskinerna så det har aldrig varit nån pekfingervals

          

 

Klicka här för att höra "Skrivmaskinsvalsen". Ni som har semester njut och ha det bra och ni som har ständig semester hoppas jag njuter lika mycket.

 

 

#Restaurang #Studebaker #Muddyfox #Muggarna #Skrivmaskinen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards