Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2019

Vinterbilder och lite rockabilly

Av Malin wiper - 4 februari 2019 12:30

 

När vi skulle skjutsa hem min son i går så var bilen rätt insnöad så min man tog vår gamla sop och sopskyffel för att få bort allt på taket och bakrutan. Framrutan har vi skydd på

 

 

Så här såg det ut på motorvägen mot Enköping

 

 

En lite roligare bil med kaktus i från Åsby Hem & Trädgård

 

  Åsby Hem & Trädgård

 

 

Man åker även igenom en tunnel på väg till Enköping

 

 

Här följer lite vinterbilder som det ser ut nu

 

   

 

                 animated-skiing-image-0068                                           animated-skiing-image-0068

 

    

Man kan ju inte säga annat än att det är vackert ute när snön får vara så vit och gnistrande som nu. 

 

                           animated-snowman-image-0065                                              animated-snowman-image-0065

 

  

I lördags invigde jag detta doftljus som jag fått av min sons vänner L & L. Jag brukar inte tåla doftljus men detta hade en mild fin doft som jag inte blev dålig av. Gillar färgen och etiketten så kul med Rockabilly motiv. Gillar ju bland annat Rockabilly och gamla veteranbilar så det passade ypperligt


     

Rockin' Rollin' rockabilly #4U

 

                                                    animated-computer-image-0078 

 

Jag vill förtydliga en sak i bloggen. Det är min blogg och jag skriver, fotar, bearbetar bilderna och göra allt i bloggen själv och har bloggat sen 2004 och varit ute på nätet ännu längre. Flera som jag träffat har trott att min man och jag har bloggen ihop. Det ser nog ut så eftersom han är med i bloggen ofta på bild. Jag har förut skrivit i vi-form men skall ändra lite på detta. Det har blivit så därför att vi gjort så mycket saker tillsammans och trivs ihop både som par och vänner. Ha nu en fortsatt fin dag

 

#Bilen #Enköping #Åsby #Tunnel #Doftljus #Rockabilly 

 
 
Vicke

Vicke

4 februari 2019 15:47

Ja, nu är det gott om den vita varan, många fina bilder igen o kaktusen är läcker

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

4 februari 2019 15:57

Kul att du gillar bilderna. Dom har många roliga kaktusar hos Åsby

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Anita Birgitta

Anita Birgitta

4 februari 2019 16:10

Ja hujeda mig vad snö det har kommit. Åsby ska besöka när värmen kommer. Fina bilder du visar. Kramis

http://anitabirgitta.se

Malin wiper

4 februari 2019 16:17

Tur att det inte snöar i dag för vi har tillräckligt. Det finns en Åsby Florist här också och dom ingår tydligen i Åsby Hem & Trädgård.

Kul att du gillar bilderna

Ha en fin kväll
kram
Malin

 
Ingen bild

Syrran

4 februari 2019 17:27

Tjena Syrran!
Väldigt konstigt om någon/några har missuppfattat vem som skriver i bloggen, personligen tycker jag det är kristallklart då du är personlig och berättar om saker utifrån ditt perspektiv. Sen att din man hänger med på ett hörn ibland är ju inte konstigt och gör ni något tillsammans du vill berätta om använder du kanske ordet "vi", men det tycker jag inte kan missuppfattas som om det vore maken som hade bloggen tillsammans med dig.
Fortsätt du som du gör och tänk inte mer på detta! Låt dessa personer/läsare själva lista ut hur det ligger till och gör de inte det är det deras problem. För som du skriver så är detta Din blogg och i den har du rätt att göra vad och hur du vill!

You Go Girl!!!

Kram från Syrran

Malin wiper

5 februari 2019 08:25

Bra skrivet precis så är det. Det är inga bloggvänner som trott detta utan andra. Jag ville bara förtydliga men hade ju kunnat göra det på plats men ibland blir man ställd och får inte fram ett ord.

Du har helt rätt. Tack för din kommentar syrran

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards