Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2019

Hallsta Symaskiner och Blue Deal

Av Malin wiper - 22 januari 2019 12:15


  

Vi har en symaskinsbutik här som heter Hallsta Symaskiner och den stod det om i Västerås tidning 12 januari. Jag fick reda på att Stig Sandberg som ni ser på bilden är pappa till Susanne Croner som driver Hallstaparken.   

 

                    animated-sewing-image-0028                    animated-sewing-image-0028                    animated-sewing-image-0028

 

Klicka här för att komma in på Hallsta Symaskiners hemsidan som är väldigt fin. Där kan man även få sig lite historik till livs 


 

Så här ser det ut utanför Hallsta Symaskiner. Deras öppettider är måndag-torsdag 16-18, lördag 10-13.            

 

 

Klockan 16.00 i går när Stig Sandberg öppnade sin butik så tog vi en promenad ner dit. Vi har ju en symaskin som behöver rengöras och oljas upp så småningom. Det var länge sen vi lämnade in den sist och tänk så bra att vi har en sån butik här som inte skickar iväg maskinerna utan han servar dom på plats. Jag fotade honom och fick lite information.

 

                                      

Amazon

 

Stig Sandberg kommer ursprungligen från Kalix men flyttade ner till Hallstahammar 1966 och började arbeta på Bulten och där blev han kvar i 17 år. Efter det så startade han en symaskinsbutik i en källare på Trädgårdsgatan. Där blev han i 2,5 år och från 1984 har han hållit till på nuvarande ställe. Han är en glad, trevlig och kreativ person som det var givande att prata med.

 

 

Här har han sin verkstad där han servar och lagar symaskiner.

 

                                                           

 

  

Han säljer även Huskvarna symaskiner och det finns inte en enda butik i Västerås som säljer Huskvarna symaskiner så han är ensam om detta.

 

  

En prisvärd symaskin för nybörjare som nu kostar 3.995 men har kostat 4.695 Det är en Huskvarna Viking Opal 670. Den har fått utmärkelsen bästa symaskin 2018. Hittar inte just den modellen på nätet så jag kan inte länka.

 

 

Här en Singer overlocksmaskin  

 

 

Detta är några bra hjälpmedel som Stig visade upp. Den breda linjalen är av en sort som ligger still på tyget då man skall rita upp eller skära i tyget. Den rosa under är till för att skära bitar till lapptäcken och går under namnet Cutting Mat. Ovanpå ligger ett skärverktyg

 

 

Det finns jättemycket på hyllorna och roligt att gå in dit och kolla. 

 

 


På en hylla stod dessa stora trådrullar och det finns många tillbehör man kan handla där ex symaskinsnålar, tråd, skärverktyg mm

 

 

Detta är kurser som ABF håller i och börjar i mars-april och handlar om lappteknik 


     

Så passande låt Sewing Machine med Blue Deal. Tack stig för att jag fick komma in och både fota och ställa frågor. Vi vaknade tidigt i dag och det börjar ljusna ute vid 08.30-tiden Min man har lämnat in bilen på verkstan igen så utgifterna ökar och bilen har kostat oss mer än vi köpte den för. Snön faller vackert nästan varje dag nu. Ha en både skön och händelserik dag.

 

                                  

Justdial   


 


#Symaskiner #Stig #Blue

 
 
Vicke

Vicke

22 januari 2019 16:36

kul med folk som brinner för sina yrken, men han kan inte ha allt för många kunder skulle jag tro

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

22 januari 2019 19:36

Han klarar sig bra för han servar skolor som lär ut sömnad också. Sen lämnar verkligen folk in sina maskiner så det fanns många där att serva. Han säljer ju även tillbehör.

Sen finns det ju inte nån annan som servar maskiner på nära håll utan dom skickas ju långa vägar.

Malin

 
delhi bajar

delhi bajar

13 mars 2023 07:42

my sister like this sewing work i everytime watch her

http://https://a7-satta.com

Malin wiper

13 mars 2023 08:07

Vad kul! Tack för att du tittade in

Have a nice day

 
delhi bajar

delhi bajar

13 mars 2023 07:43

<a href="https://a7-satta.com">delhibajar</a>

http://https://a7-satta.com

Malin wiper

13 mars 2023 08:09

I found your sight

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards