Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juni 2018

Ambulansfärd till Västerås sjukhus!

Av Malin wiper - 18 juni 2018 11:15

  

       


I går kväll var det dramatiskt här för min man blev dålig. Han fick värk i magen, kallsvettades och var illamående. Han trodde det var nåt vi hade ätit men trots en Omeprazol så hände inget och det blev värre så jag var tvungen att ringa ambulansen för transport till Västerås Sjukhus

 

        


Dom kom väldigt fort och var trevliga och proffsiga. Dom åkte iväg med honom och där stod jag i nattlinnet jätteorolig. Jag kunde inte sova trots att klockan var ca 01.15 på natten. Jag satt mig och såg på en film på tv men uppfattade inte mycket. Till slut var jag tvungen att ringa till kirurgakuten och där fick jag prata med gullig person som kopplade mig men dom svarade inte så hon bad mig ringa senare. Ringde tre gånger men dom hade fullt upp att göra på akuten så ingen var på kontoret.

 

      animated-ambulance-image-0008 


Gav mig till tåls ett tag till och sen ringde jag min mans mobil. Han svarade och jag andades ut och fick reda på att han haft ett gallstensanfall och att läkaren var där nu så han skulle ringa upp mig efterråt. Han är opererad för gallan men det var många år sedan. När han ringde sen så hade stenarna passerat så han mådde mycket bättre och skulle få åka hem med sjuktransport 05.00 Jag är ju så dramatisk så jag trodde att allt var kört nu men vet ju att vi båda har åkt ambulans ett antal gånger och ändå kommit tillbaka. Jag har själv haft ett stort gallstensanfall för några år sedan och fick då åka ambulans. Efter det så har jag blivit titthålsopererad och har varit bättre än någonsin i magen.

 

            

Alla andra prover dom tog på honom var helt normala så jag slappnade av och väntade på min man. Han såg mycket bättre ut när han kom hem så jag förstod att det nu var över och eftersom vi båda inte sovit nåt så gick vi och la oss och sov till 09.30 sen piggnade vi till och kommer tröttheten efter så lägger vi oss tidigare. Jag hann tänka hemska tanken att mista min man och det skakade om mig rejält. Han är ju inte bara min älskade man utan min bästa vän efter 28 år tillsammans. Han har gått igenom både hjärtinfarkt, stroke, divertikulit, hjärtflimmer och mycket mer. Han och min son betyder allt för mig så jag är så lycklig att han är hemma igen och mår bättre.

 

      

 

Nu kom solen fram men det är fortfarande väldigt tryckande. I förrgår natt så hade vi åska, blixt och dunder. Jag skall nu in i duchen och sen tar vi det lugnt och bara gör lite småsaker hemma. Ha nu en fin början på veckan kära ni 

 

 

#Ambulansfärd #Gallstensanfall

 
 
Bittan

Bittan

18 juni 2018 11:25

Hej! Oj vilket elände Ni hade i natt och förstår du blev orolig men så bra att allt gick bra. Nu får Ni vila idag och ta det lugnt.
Idag har vi städat sovrummet och vardagsrummet så nu får jag ta det lugnt resten av dagen och kanske jag ser på fotbollen.
Kram från Britt-Marie

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 juni 2018 12:22

Det var verkligen ingen höjdare men tur att det gick så bra för det hade ju kunnat vara värre.

Skönt att få undanstädat och bara slappa sen. Det är tydligen väldigt spännande med fotbollen och jag önskar att jag vore mer intresserad. Min man har i alla fall börjat titta

Ha en fin början på veckan
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

18 juni 2018 12:22

Men ojjj, vilken dramatisk upplevelse. TUR det bara var gallsten, ja det räcker ju gött och väl.
Förstår din känsla, när du tänker på om när du mister din älskade man,,, exakt så känner jag också.
Fyyy,, vad skulle mitt liv bli av om jag miste Göran,, ja jag skulle ju börja med att flytta hem till Värmland igen. Men sorgen... kan inte ens tänka på det utan att bli tårögd.

Hälsa så gött till mannen.. // Varma Kramar till er båda <3

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

19 juni 2018 07:31

Det blev verkligen dramatiskt och man vet ju aldrig vad man drabbats av så vi blev lättade. Då känner vi lika för man är så tighta efter många år och har svårt för att tänka sig att bli ensam. Sen känns det som ingen kan ersätta ens livskamrat

Jag blir också tårögd av bara tanken precis som du. Vi är ju i den åldern nu där vi närmar oss det hemska

Tack snälla du han hälsar tillbaka till dig

kramar till er båda också

Malin

 
Pisan

Pisan

18 juni 2018 14:47

Men jösses! Vilken dramatik där mitt i natten. Förstår att du blev orolig och rädd, det hade jag också blivit. Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 juni 2018 07:40

Det blev verkligen dramatiskt och jag kunde ju inte följa med i ambulansen och köra bil i mörkret och inte veta hur jag skall komma till sjukhuset hade inte heller gått

Ja du man blir väldigt orolig

Kram till er alla också
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

18 juni 2018 14:53

Men fy vilken upplevelse. Skönt att allt gick bra ❤

Malin wiper

19 juni 2018 07:40

Ja du det var ingen höjdare så båda är vi så lättade och lyckliga nu,

Ha en fin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards