Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

Ankis Fyndbod och Loppis vinyl och en höjdpunkt

Av Malin wiper - 11 januari 2018 08:00


  

Vi var in en sväng till Ankis Fyndbod och Loppis i går för att lämna in lite saker jag rensat ut. Det var då jag köpte balansplattan hos dom. En halvtrapp ner så finns det massor av böcker och mycket annat.


 

Fotade lite gamla böcker som stod längst upp så fint på bokhyllorna. När Var Hur är en bokserie jag väl kommer ihåg från min uppväxt. Det var årsböcker från 1944-2007. Klicka här för att komma in på tradera och se en hel hylla med dessa böcker

 

                                         

amazon        


 

Här några riktigt fina med retromönster som numera känns som rena rama inredningsdetaljerna


  

Dom är ju så dekorativa


 


Mönstren är ju tidlösa och jag har nån liknande som den till vänster i vår bok- glashylla där den står så den syns

 

   


Hos Ankis finns det också lite retrokläder på en välfylld klädställning

 


                          


Skivback från Ankis Fyndbod och loppis


Hos Ankis har dom massor av vinylskivor så jag brukar fota där till "Direkt ur skivbacken" som jag brukar köra med ibland. Denna gång handlar det om Tom Jones och jag valde låten It's not unusual. Det är den första låten jag hörde med Tom Jones så det känns lite nostalgiskt. Tom Jones har nu hunnit bli 77 år gammal men han turnerar fortfarande. Kom ihåg då han förekom ofta på tv då jag växte upp och han var kvinnornas gunstling. Det var på den tiden då man fick se rena underhållningsprogram. Tom Jones fick ställa in sin turne i september 2017 men det kommer uppgifter senare om hur det blir nu 2018

 

     


It's not unusual med Tom Jones. Klicka här för att höra honom i samma låt 2011. Klicka här för att se ett klipp från 2014. Klicka här för att se när låten använts till ett dansnummer. Njut och ha det bra ni som tittar in   

 

                                         

 

                                 Klicka här för att komma till programmet

 


#Ankis #Böcker #Retromönster #Skivbacken #Tom #Programmet

 
 
Hebbe

Hebbe

11 januari 2018 12:32

Hej du..Ja det är ett årligen återkommande jippo,detta "Trött på att turnera,,första gången var det Rock Ragge som var med,tror det var 2010,förra året var det Svenne Rubin som var med,kul är det..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

11 januari 2018 15:12

Vad roligt att det anordnas nåt sånt och det kommer in pengar till välbehövande. Nåt sånt har jag inte sett här

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Hebbe

Hebbe

11 januari 2018 12:34

Hos mig är det helgrått -1,6 ute just nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

11 januari 2018 15:13

Nu har vi också helgrått och det börjar mörkna och vi har nog samma temperatur just nu

kram
Malin

 
Bittan

Bittan

11 januari 2018 14:46

Hej! Vill meddela dig att min mamma dog i lördags morse och är en stor saknad efter henne. Nu har jag ingen förälder kvar min pappa dog för 1år6månader.Ja nu är det mycket som skall ordnas med. Idag är jag så trött då jag sovit så dåligt i natt så idag blir det att vila mest. Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 januari 2018 15:14

Jag beklagar sorgen. Så tråkigt. Min mamma dog förra året och blev 93 år och jag saknar henne varje dag. Då är vi båda föräldrarlösa och det känns inget vidare. Förstår att du har mycket att ordna med. Ja du sömnen blir dålig för man är ledsen och grubblar

Ta hand om dig

Stor varm kram
Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

11 januari 2018 16:04

Så snygga böcker!

Trist att du tydligen överansträngt något på gymmet. Men så bra att du hittat egna alternativ som du kan träna med hemma. Jag tränar med band och har också en balansplatta. Vi köpte en crosstrainer förra vintern och den är också bra träning korta stunder för mig. Sedan har jag yogan som hjälper mig mycket. Promenader är alltid bra för kropp och själ.

Önskar dig en bra kväll!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

11 januari 2018 17:37

Jag har en knäskada sen en olycka för 27 år sedan och jag började känna av den så jag kunde inte använda roddmaskinen längre.

Vad bra att du kan träna hemma och har så pass många redskap.Crosstrainer är väldigt bra men jag klarar inte av det. Bra att du har Yoga också.

Tack för din kommentar
kram från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

12 januari 2018 12:25

Hej!Tack,jag gillar Tom Jones också.Han skulle göra Dna test.Undrar hur det gick.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

12 januari 2018 12:52

Kul att du också gillar Tom Jones. Jag gick och googlad och såg att han gjort en sån test

Ha det bra
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards