Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Sagabiografen i Hallstahammar och lite annat i centrum

Av Malin wiper - 4 mars 2017 08:00

  

Jag hajjade till när jag såg denna lilla gulliga biografen från bilen. Det är Sagabiografen. Det är ett biografnamn jag känner igen från min barndom i Sundsvall. Jag blev så nostalgisk av synen på en liten bio mitt i ett bostadshus. Hur underbart som helst..              


  

Här på sidan om biografen kan man se vilka filmer som visas


  

Dom har tydligen två Apotek i stan och det första ligger längre ner i centrum. Detta har även läkemedelsrådgivning


  

Här ser man Centrumhuset som har två klädbutiker och en skomakare. Den ena klädbutiken har även lite inredningssaker. Vi går bara och kollar runt lite så här i början för att orientera oss. Jag såg även en tyg och garnbutik som jag skall kolla in nån annan dag. Klicka här för att komma in på centrumhusets facebook



  

Här finns ett Konditori och sen det andra som ligger bakom huset som jag skrev om häromdan    

             


  

Till höger ett otroligt fint Lidl och i förgrunden lite utsmyckning i ringformationer med konstgräs


 

Detta är Torghörnan så det finns en spelbutik i stan och även en "Direkten" som är en spelkiosk en bit därifrån                                  

  

En cykelbutik finns också i stan och den heter Stenströms

 

     


  

Här en liten vy från centrumpromenaden där det finns flera klädesbutiker, friseringar mm

 

                                        

 

 

I går hade vi inne bilen för olje och oljefilterbyte men det var inte det enda. Han hittade fler fel som måste åtgärdas så nu måste vi ut med flera tusen igen på bilen, det hade vi inte räknat med så vi skall in med bilen igen på måndag för vi måste köra den lite så en lampa tänds på panelen så han sen kan gå in på datorn och kolla vidare. Det är så invecklat så jag har svårt att förklara men det är saker som händer på bilar som gått 15.000 tusen mil...  .  I dag på morgonen skall vi försöka få lite mer gjort i lägenheten. Sen åker vi kanske ut en sväng igen för vi är lite rastlösa. Hoppas ni har en fin lördag att se fram emot                             

 

 

 

#Sagabiografen #Apotek #Centrumhuset #Konditori #Utsmyckning #Torghörnan #Stenströms 

 

 
 
Ingen bild

Systern

4 mars 2017 10:17

Vad mycket det verkar finnas i Hallstahammar! Det är nog ett riktigt lyft från lilla Vaggeryd där allt verkar läggas ner... Även om det var charmigt där med.
Så tråkigt med bilen! Tycker ni var värda lite tur nu, efter en så tumultartad start på året. Men jag håller tummarna för att det inte ska bli allt för dyrt och att bilen håller länge efter dessa åtgärder.
Sköt om er!
kram från Maria

Malin wiper

4 mars 2017 14:24

Ja du det finns hur mycket som helst att upptäcka och allt inom nån eller några mil så man behöver inte åka långt. Kommer ändå aldrig att glömma Vaggeryd för dom har butiker som är unika. Dessutom är det lättare att få kontakt med folk men vi måste engagera oss i samhället så småningom så vi får ett litet nätverk.

Nån lampa har inte börjat lysa än så vi kanske slipper undan med blotta förskräckelsen ;) han kanske fick till det direkt. Vi har redan betalt för oljebyte och filter. Vi har som du säger haft en turbulent början på året men i och med denna fina, ljusa, fräscha och trivsamma lägenhet så börjar oturen vända mot tur. Tack för omtanken

Sköt om er ni också

kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

4 mars 2017 17:54

Nääee,,, vilken otur ni har med bilen.. :o((

Men, det verkar ju vara ett relativt stort ställe ni har flyttat till.
Mysigt..
Härligt att ni får ett Lidl på plats..

Ha nu en jättemysig lördagskväll.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 mars 2017 18:03

Ja du den bilen har kostat mycket dom två sista åren. Dom pengarna hade vi kunnat ha till nåt bättre. Hoppas nu att det inte är nåt stort fel

Hallstahammar är ju en liten stad så det finns rätt mycket här och även Hallstaparken som har underhållning av artister

Lidl här är superfint

Ha en fin lördagskväll själv
kram

 
Ingen bild

-Nena-

4 mars 2017 22:29

Ser mysigt ut där bland butiker och kondotori.
Ser fram emot att få lära känna din nya stad genom din blogg

Vad tråkigt att det blev så mycket på bilen, hoppas det inte blir allt för dyrt.

Kram <3

Malin wiper

5 mars 2017 08:18

Det är mycket att ta in och lära känna men vi har redan åkt omkring så mycket så vi börjar känna oss lite hemma. Vad kul att du vill följa min blogg -Nena- du är så gullig och vi har känt varandra många år nu genom våra bloggar

Vi har betalt det han åtgärdade först så vi får se sen hur stor summan blir. Det är en rysare men vad gör man

Ha nu en fin och skön söndag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards