Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

Laxwallenbergare, ett smyckeskrin och några blomkrukor

Av Malin wiper - 1 mars 2017 14:00

  

I går när vi var till Erikslunds Shoppingcenter så gick vi in till IKEA och åt laxwallenbergare med mos och goda grönsaker. Jag tog bara en skopa potatismos men fick inte i mig allt ändå för det var väldigt mäktigt fast jättegott              


      

Vi gick sen runt i köpcentret och jag gick in på Albrekts guld och fick tag på ett smyckeskrin för mitt gamla blev utslitet och såg inte fräscht ut. jag gillar att detta är i en vånging. 

 

                


  

Nu har jag fyllt det med dom smyckena som jag använder mest.                    


 


  

På en annan butik köpte jag en sån här plastlåda som egentligen är en sminklåda men jag förvarar nu mindre örhängen där plus lite annat. Lådan har jag placerat i skåpet med plastlådor i sovrummet                             


  

Här två broscher som jag fått på utbildningar jag gått. Den till höger är för en Arbetsterapiutbildning och den till vänster för Hälso- Sjuk samt åldringsvård. 


  

Tänk att jag fortfarande har kvar denna brosch som  minner om forna tider. Den är från kampanjen "Rör inte min kompis". Det var en kampanj som startade 1985 i Frankrike av organisationen SOS Racisme. Kampanjen syftade till att motverka mobbning, främlingsfientlighet och rasism. Den spred sig sedan till andra länder. Vi skulle behöva en sån kampanj nu också för inget verkar ha hänt på alla dessa år


  

Nu har jag två blomkrukor till köksfönstret men det fattas många. Den till höger är köpt på second hand och den till vänster på ICA Supermarket.  Fönsterbrädan är jättelång så vi måste ha många krukor och jag söker nu nån grå och det får gärna vara lite mönster också. Måttet är 14-15 cm höga och jag köper så fort jag ser passande krukor i svart, vitt, grått. Sen måste det till blommor också..  vi har en del att fixa innan allt är klart                




#Laxwallenbergare #Smyckeskrin #Blomkrukor    

 
 
Amor

Amor

1 mars 2017 19:08

Hej
En gång bäst alltid bäst. fina bilder och ämnen varje gång,lycka till, om en tävling om svensk blogg. mvh Amor

http://biomecanique.bloggplatsen.se/2016/10/20/113

Malin wiper

2 mars 2017 07:41

Kul att du gillar inlägget, och att du tittade in

Ha en skön torsdag
Hälsning från
Malin

 
Annelie

Annelie

2 mars 2017 08:43

Vilken god mat ni åt..

Jättefint smyckeskrin,, jag sitter och funderar på mitt gamla jag har sedan barnsben.. jag tror det är i en våning fast det följer med en lite för bara ringar när locket öppnas... så egentligen blir det väl två våningar *L*

Ja, denna "rör inte min kompis" kommer jag också ihåg, vart ju väldigt stort.

Ha en jättefin dag vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2017 09:05

Jag gillar att man ser in i skrinet och att det är rätt stort. Vad kul att du har kvar ett skrin sen barndomen. Ja du ändå har inget hänt i samhället utan allt verkar ha blivit värre och mobbning sker även på bästa sändningstid på tv

Ha en jättefin dag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards