Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 februari 2017

Sköldkörtelprov och David Bowie

Av Malin wiper - 14 februari 2017 09:00

 


Då har jag gjort mitt sista besök på Vårdcentralen i Vaggeryd. I morse var jag dit för att ta ett sköldkörtelprov eftersom jag nu sen några månader tillbaka går på Levaxin 25 mg. Hoppas nu att värdet ligger lika bra som sist så jag slipper höja dosen. Som vanligt är sköterskorna suveräna på att sticka in nålen så man inte känner nåt. Nu måste jag byta både vårdcentral, tandhygenist, frisör och sjukhus. Ute börjar det bli snöfritt men det är lite rått i luften. Min man gör ett arbetspass på museiföreningen i dag och ev på torsdag för att avsluta sånt som påbörjats.

 

 

Överlevnadskit

 

I världen ser det lika illa ut som vanligt och det känns som man måste skaffa sig en överlevnadsväska. Fast jag tror det är kört om nåt stort händer ändå, bara att man börjar tänka i dom banorna känns kusligt. 

 

 

 

Klicka här för att komma in och höra Dismissed som var med i Melodifestivalen sist. Dom säger att detta är nåt nytt i musikväg och uttryck men jag tycker det bara är en sämre kopia på David Bowie mfl. Känner ju igen tonerna och redan på 1970-talet var David Bowie sminkad och hade en androgym utstrålning. Så jag fattar inte att detta skulle vara nåt nytt och revolutionerande..    Vi som var unga under 1970-1980-talet känner oss inte chockade..  

 

 



Vad passar väl inte bättre då än att spela Valentine's Day med David Bowie. Klicka här för att se en sminkad David Bowie. Nu önskar jag er en kärleksfull dag..  

 

 

 

 

#Vårdcentralen #Överlevnadsväska #Dismissed #David

 
 
Annelie

Annelie

14 februari 2017 22:26

Ja, det är en nackdel med att flytta på sig,,, detta med att hitta lika bra läkare / tandläkare you name it.

Usch ja... jag tror att någon gång i framtiden så blir det ett stort krig till.. *scary*

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2017 09:18

Verkligen! men jag hoppas det skall funka

Ja du många känner oro i dessa tider

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards