Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Acleja Blomsterhandel Interflora fresh och Doris.

Av Malin wiper - 28 januari 2017 13:30


  

Efter gymmet i torsdags så följde jag med A-G till Acleja Blomsterhandel för hon hade ett ärende dit. Passade då på att fota lite men jag gillar inte min reservkamera som tydligen är lite felinställd så bilderna blir så ljusa så jag får jobba extra med dom i fotoprogrammet. Jag skall kolla upp kameran i dag och försöka ställa om den, nu har jag ju ingen man till hands som kan visa mig               


               


      


  

Ett hav med tulpaner    

 

  

Inramat

  

Snyggt utanför som vanligt

 

Jag har sovit mycket bättre i natt så i dag är jag utvilad. Jag åkte iväg med ytterligare 5 påsar med utrensade saker till Frejas bod men det var inte öppet i dag fast det såg ut så på fb. Så jag får lämna in det på måndag istället. Jag fattar inte att vi har så mycket saker trots att vi rensat ut så mycket redan nu är halva rummet fullt med kartonger och lådor jag packat. Ändå är det mycket kvar men när vi får bort möblerna vi gett till olika personer så blir det lite lättare. Jag hade två tunna batterier till den lilla reservkameran men har förlagt det ena så jag måste ladda mycket mer ofta nu. Sen hittade jag min silverkamera som jag hade före den nya men när jag skulle ladda så hittade jag ingen laddare som passar, så det jäklas hela tiden. Hoppas jag får tillbaka min nya kamera som är på lagning innan vi flyttar.               

 


Önskar er en härlig dag med What A Lovely Way med Doris. Doris Svensson har jag haft inne ett antal gånger i bloggen genom åren. Hon är en av mina favoriter och har en röst man känner igen. Rösten är tidlös och häftig, och hennes genrer är pop, soul och jazz. Hon arbetade med flera musikgrupper under 1960-talet- och 1970-talet. Scendebuten gjorde hon 1960 och två år senare kom hennes första skiva, Singin' the Blues, med The Strangers. Efter det så sjöng hon ett tag i dansbandet Weeds och senare i popgruppen Plums. Klicka här för att läsa en längre biografi över henne. Klicka här för att se vad jag skrev om Doris 2015   

 



 

 #Acleja #Tulpaner #Vaser #Kruka #Påsar #Doris

 
 
Annelie

Annelie

30 januari 2017 11:27

Fint med MASSOR av tulpaner,,, gillar de när de är som de på din bild, sedan tycker jag de blir så fula plus att vi kan ju inte ha det hemma, eftersom Sylvester tuggar av blommorna så stjälkarna står kvart själva i vasen.
Blomman du har på första bilden (vet ej namnet), en sådan fick vi av min syster och hennes man när de kom hit en gång. Å jisses vad den växer, har kommit två stora skott på sidan,, så jag får nog gå in på en blomsterhandel för att höra hur / om jag kan ta bort de och plantera i egna krukor.

Ha en finfin dá.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 januari 2017 12:11

Ja du ett sånt stort fång med olika färger på tulpanerna blir jättefint. Har man katt så får man avstå från sånt förstår jag

Jag gillar verkligen den lila bladväxten själv och har nästan lust att köpa den men sen kommer jag att tänka på att vi skall ju flytta

Vad bra att den växer så fint och förökar sig

Ha en fin måndag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards